Potrivit NETOPIA Payments, ziua de 11 noiembrie 2022, când majoritatea comercianţilor parteneri au desfăşurat campania de Black Friday, numărul tranzacţiilor online cu cardul a crescut cu aproximativ 27% comparativ cu ediţia precedentă, conform unui comunicat remis redacţiei. Suma medie cheltuită în ediţia din acest an a evenimentului a fost de 322 lei, în uşoară scădere faţă de 2021, când s-a situat la circa 370 lei.
Potrivit sursei citate, din datele NETOPIA Payments, s-au procesat, în medie, 80 de tranzacţii pe minut anul acesta de Black Friday, vârful de tranzacţii s-a înregistrat la ora 14:15, iar cea mai mare sumă raportată în perioada de referinţă s-a ridicat la peste 35.000 lei, pentru un echipament de supraveghere.
În ceea ce priveşte categoriile de produse preferate de români cu ocazia Black Friday 2022, în topul achiziţiilor online s-au aflat: încălţămintea, retailul generalist, suplimentele alimentare şi cosmeticele, urmate de aparatura foto şi cărţi.
"Am înregistrat o creştere importantă a tranzacţiilor online, ceea ce arată că românii sunt receptivi la ofertele optimizate la maxim de partenerii noştri din e-tailul autohton. Noi ne-am asigurat, ca de fiecare dată, că punem la dispoziţia comercianţilor cele mai bune servicii de procesare, care să-i ajute să vândă fără sincope şi în siguranţă. Ne bucură faptul că apetenţa românilor pentru achiziţii de pe dispozitive mobile este tot pe un trend ascendent, fapt care demonstrează o dată în plus eficienţa acestei metode de plată", a declarat Horia Grozea, Director Vânzări, NETOPIA Payments.
Mai mult de două treimi (68,5%) din totalul comenzilor procesate de Black Friday 2022 au fost realizate de pe dispozitive mobile, cei mai mulţi dintre utilizatori preferând această variantă în detrimentul desktop-ului (31%). De asemenea, într-un procent mai mic au fost înregistrate achiziţii realizate de pe dispozitive de tip smart tv.
Datele demografice de anul acesta ale procesatorului mai arată că majoritatea achiziţiilor online au fost realizate de femei, în proporţie de 54,1%, în timp ce ponderea bărbaţilor a fost de 45,9%.
De asemenea, grupa de vârstă cu cele mai multe achiziţii a fost de 35-44 ani (25,72%), urmată îndeaproape de 25-34 ani (23,69%), 45-54 ani (21,24%), 18-24 ani (12,77%), 55-64 ani (9,74%) şi 65+ ani (6,83%), se mai arată în comunicat.