NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăţi electronice din România, raportează o creştere cu 60% a volumului total procesat în urma tranzacţiilor cu cardul din 2020, comparativ cu anul anterior, conform unui comunicat de presă remis redacţiei. Anul trecut, compania a depăşit pragul de 2 miliarde de euro procesaţi în total de la începutul activităţii de intermediere a plăţilor cu cardul, în 2009.
Din datele NETOPIA Payments, în 2020, numărul tranzacţiilor online cu cardul au înregistrat o creştere de aprox. 20%, în condiţiile în care valoarea medie a tranzacţiei a crescut la 215 lei, de la 165 lei în 2019.
În topul categoriilor de produse şi servicii pentru care românii au făcut plăţi digitale cu cardul se numără: facturile la utilităţi, urmate de serviciile financiare, segmentul de FMCG care a înregistrat o creştere semnificativă, domeniul IT&C, dar şi segmentul de produse Pharma & Health, aflat pentru prima dată în acest clasament. La polul opus, s-au aflat industria turismului şi cea de evenimente, fiind unele dintre cele mai afectate domenii de restricţiile impuse în contextul pandemiei.
Potrivit sursei citate, cea mai mare tranzacţie procesată de NETOPIA Payments anul trecut a fost de 97000 lei. În ceea ce priveşte ediţia de Black Friday 2020, compania a înregistrat o creştere de 60% a volumului tranzacţionat, păstrându-se astfel acelaşi trend din restul anului.
Restricţiile impuse pentru stoparea pandemiei au dus la o migrare accentuată în mediul online a unui număr mare de comercianţi şi furnizori care până în luna martie a anului trecut îşi desfăşurau activitatea preponderent în offline. Astfel, numărul de parteneri înrolaţi în platforma NETOPIA Payments s-a dublat de la începutul Stării de Urgenţă, ajungând în prezent la aproape 30.000.
Antonio Eram, CEO şi Fondator NETOPIA Payments, a declarat: "Anul 2020 a fost unul plin de provocări generate de noul context pe care am reuşit să le depăşim cu bine prin inovaţie, proactivitate şi reacţie de răspuns rapidă. A fost foarte important pentru noi să identificăm şi să implementăm rapid cele mai bune soluţii în sprijinul comercianţilor pentru care era vital să-şi poată desfăşura activitatea mai departe, strategie pe care o vom urma şi anul acesta. Totodată, majoritatea românilor a înţeles că este mult mai uşor să plăteşti online utilităţile şi la fel de simplu este să comanzi şi să plăteşti digital alimentele sau produsele de care ai nevoie. Pentru 2021, considerăm că industria HoReCa va intra puternic în online şi deja avem sute de restaurante partenere, precum şi segmentul Pharma & Health, domenii care până acum funcţionau mai mult în offline, dar în contextul pandemiei au trebuit să îşi reorganizeze activitatea."
Conform comunicatului, strategia pe care a adoptat-o compania pe perioada anului 2020, an puternic marcat de pandemie, s-a concentrat pe identificarea şi implementarea rapidă a unor soluţii venite în sprijinul comercianţilor pentru ca aceştia să-şi poată continua activitatea. Printre acestea se numără: opţiunea de link de plată, un serviciu de plată online cu cardul care nu necesita implementare tehnică, sau lansarea mobilPay Delivery - platformă integrată în aplicaţia mobilPay Wallet prin care utilizatorii pot comanda direct cu plata online de la restaurante, magazine şi producători locali. Mai mult, la finalul anului trecut, NETOPIA Payments a devenit prima platformă de plăţi digitale de pe piaţa autohtonă care acceptă plăţi online prin Google Pay.