Nici Cipru nu ştie să folosească fondurile europene pentru digitalizarea şcolilor, potrivit unui raport al Curţii de Conturi Europene, conform relatării de pe site-ul in-cyprus.
Raportul evidenţiază că ţara a folosit doar limitat sprijinul oferit de Comisia Europeană pentru digitalizarea şcolilor, menţionând că, la fel ca multe alte state membre ale UE, nu are o viziune strategică pentru utilizarea finanţării europene.
Raportul menţionează două reforme care au fost implementate în cadrul programului de modernizare a sistemului de educaţie din Cipru:
1) introducerea unui nou sistem de evaluare a profesorilor şi şcolilor în format digital;
2) transformarea digitală a şcolilor ca să dezvolte competenţele digitale şi educaţionale în domeniul STEM.
Totuşi, pandemia de COVID-19 a scos în evidenţă faptul că sistemele şcolare din majoritatea statelor membre nu erau pregătite pentru învăţarea la distanţă, relevând că lipsa unei conectivităţi internet adecvate şi a echipamentului digital necesar atât pentru elevi, cât şi pentru cadrele didactice a contribuit la această situaţie.
Ca să fie depăşite dificultăţile, Raportul propune ca profesorii să fie pregătiţi în utilizarea tehnologiei digitale şi în integrarea acesteia în procesul de învăţare şi totodată, recomandă investiţiile în infrastructura digitală a şcolilor.