Compania finlandeză "Nokia", cel mai mare producător mondial de telefoane mobile, a pierdut din cota sa de piaţă, în primul trimestru din acest an, în favoarea competitorilor săi "Motorola" SUA şi "Samsung Electronics" Coreea de Sud. Cota "Nokia" s-a redus pînă la 28,9% în perioada analizată, la nivel global, de la 34,6% în primul trimestru din 2003, potrivit institutului de cercetare "Gartner". "Motorola" şi-a majorat cota de piaţă la 16,4% în primul trimestru din 2004, de la 14,7% în primul trimestru din 2003, iar "Samsung", la 12,5%, de la 10,8%. "Siemens" are o cotă de 8%, faţă de cea de 7,6% din primul trimestru din 2003.
Analiştii spun că "Nokia" trebuie să vină cu produse noi şi moderne ca să cîştige terenul pierdut. Vînzările "Nokia" au crescut cu 12% în primul trimestru, la 44,2 milioane de unităţi, de la 39,5 milioane - în primele trei luni ale anului trecut. Pe ansamblul ei, piaţa de profil a crescut cu 34%, la 153 milioane de unităţi.