Grupul finlandez Nokia Corp., cel mai mare producător de telefoane mobile, şi-a deschis, marţi, propriul magazin online de software şi conţinut, denumit Ovi Store, transmite Reuters.
Aproximativ 50 de milioane de utilizatori de telefoane mobile marca Nokia din întreaga lume pot să acceseze site-ul store.ovi.com de unde pot descărca aplicaţii, jocuri, video, etc şi îşi pot personaliza dispozitivele lor mobile.
Nokia speră astfel să urmeze succesul înregistrat de magazinul online iPhone al rivalului Apple Inc. După ce acest magazin online s-a dovedit foarte popular, peste un miliard de aplicaţii fiind descărcate în mai puţin de un an, marii operatorii de telefonie mobilă şi firmele din sectorul IT, precum Vodafone Nokia şi Microsoft, au decis să-şi lanseze propriile versiuni.
Analiştii apreciază că avantajul Nokia în lupta cu celelalte magazine online de software şi conţinut stă în faptul că grupul finlandez vinde anual peste 400 milioane de telefoane, comparativ cu aproximativ 20 de milioane de iPhones cât vinde într-un an Apple.
Nokia a precizat că Ovi Store a început să funcţioneze luni seară, în Australia şi Singapore, într-o primă fază pentru un număr restrâns de telefoane mobile Nokia. Grupul finlandez a precizat că clienţii săi din opt ţări pot să plătească ceea ce au cumpărat de la Ovi Store prin factura lor de telefonie mobilă, urmând ca în cursul acestui an operatorul american de telefonie mobilă AT&T să ofere clienţilor săi acces la Ovi Store.
După ce în primul trimestru al acestui an a înregistrat primele pierderi din istoria companiei, Nokia a anunţat că îşi va reduce costurile la divizia sa principală cu 700 milioane de euro pentru a face faţă scăderii cererii pentru telefoane mobile.
Firma de cercetare Strategy Analytics estimează că valoarea pieţei de conţinut mobil (incluzând jocuri, ringtones, wallpapers, video, mobile TV, şi acces la Internet de pe telefonul mobil) va creşte în acest an cu 15 procente până la 62 miliarde de dolari.
Oferirea unei game interesante de aplicaţii software, de la informaţii practice până la divertisment, poate fi un mijloc de a atrage noi clienţi şi a împiedica pierderea celor existenţi. Aceasta deoarece un utilizator care a cheltuit bani pentru a descărca astfel de aplicaţii ar putea fi reticent să treacă la un alt dispozitiv mobil şi să plătească din nou pentru alte aplicaţii.