Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a republicat proiectul de Ordin pentru modificarea şi completarea reglementărilor necesare emiterii voucherelor de vacanţă şi a tichetelor de masă, ca urmare a propunerilor şi observaţiilor primite în procesul de consultare publică, arată instituţia într-un comunicat remis azi redacţiei.
Totodată, vor fi reglementate şi condiţiile de autorizare pentru emiterea tichetelor şi a voucherelor pe suport electronic.
"Urmare a propunerilor şi observaţiilor primite în cadrul procesului de consultare publică, Ministerul Finanţelor Publice a republicat proiectul de Ordin pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 2007/2008 privind aprobarea componenţei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia, precum şi a Normelor de organizare, funcţionare şi control vamal al activităţii de comercializare a mărfurilor în regim duty-free şi/sau duty-free diplomatic şi a Criteriilor referitoare la autorizarea funcţionării unităţilor emitente de tichete. Prima variantă a proiectului de Ordin menţionat a fost supusă consultării publice în data de 31 iulie 2015", potrivit sursei.
Principalele reglementări cuprinse în proiectul de Ordin vizează abrogarea prevederilor referitoare la obligaţia operatorului economic de a depune certificatul de atestare fiscală în cazul în care solicită autorizaţie de funcţionare pentru activitatea de emitere de tichete de masă, tichete-cadou, tichete de creşă şi, respectiv, vouchere de vacanţă, dar şi abrogarea prevederilor referitoare la obligaţia unităţilor care solicită autorizaţie de funcţionare de a prezenta un angajament distinct din care să rezulte că vor respecta toate prevederile dispoziţiilor legale în vigoare referitoare la tichetele-cadou şi la tichetele de creşă, tichetele de masă, respectiv voucherele de vacanţă.
De asemenea, este eliminată obligaţia privind înscrierea elementelor de individualizare şi personalizare, precum şi înscrierea valorii nominale pe tichetele-cadou şi pe tichetele de creşă, tichetele de masă, respectiv voucherele de vacanţă, numai pe teritoriul României, cu scopul creării unui cadru legislativ flexibil care să permită unităţilor emitente achiziţionarea acestui serviciu în condiţiile cele mai bune de calitate şi preţ, inclusiv de la operatori economici din afara României.
Proiectul de Ordin mai cuprinde mărirea perioadei de valabilitate a autorizaţiilor de funcţionare la doi ani, comparativ cu doar un an în prezent, stabilirea măsurilor de securitate pe care trebuie să le îndeplinească entităţile care solicită autorizaţie de funcţionare ca unităţi emitente de tichete de masă sau vouchere de vacanţă pe suport electronic, completarea situaţiilor în care se consideră că o unitate emitentă nu are obligaţii fiscale restante, respectiv atunci când suma solicitată la rambursare sau restituire este mai mare sau egală cu suma obligaţiilor de plată.
În plus, se introduce o prevedere care permite ca, în caz de control, unităţile emitente să dovedească existenţa contractelor încheiate cu unităţile de alimentaţie publică sau cu unităţile afiliate prin prezentarea unei copii a contractului, fie în format fizic, fie în format electronic.
Normele metodologice privind acordarea voucherelor de vacanţă au fost publicate joi, 6 august, în Monitorul Oficial.