Biroul pentru Protecţia Financiară a Consumatorului (BPFC) din SUA analizează practicile unor bănci, urmărind să afle felul în care acestea şi-au convins clienţii să se înscrie în programul de protecţie overdraft (descoperit de cont), spun surse apropiate situaţiei, citate de Bloomberg.
Acestea arată că BPFC controlează practicile a nouă bănci din SUA, printre care "JPMorgan Chase & Co.", "Wells Fargo & Co." şi "Bank of America" Corp.
Sursele afirmă că inspectorii BPFC analizează prezentările online şi materialele trimise prin poştă clienţilor - în vederea atragerii aces-tora în programul overdraft, precum şi înregistrările discuţiilor angajaţilor departamentelor de relaţii cu publicul din cadrul băncilor, astfel încât să afle dacă acestea le puteau crea confuzie clienţilor.
BPFC analizează şi justificările băncilor pentru comisioanele pe overdraft, potrivit surselor.
Anul trecut, clienţii băncilor din SUA au plătit comisioane pentru overdraft de 31,6 miliarde dolari, faţă de 33,1 miliarde dolari în 2010, conform firmei de cercetare "Moebs Services".
Descoperitul de cont sau overdraftul reprezintă o linie de credit pe care banca o acordă pe un card de debit, iar posesorul are acces la un împrumut care se reînnoieşte permanent, în limita unui plafon stabilit de bancă.