Fuziunea dintre Romtelecom şi Cosmote este de-abia la început, nici nu au fost stabilite etapele acestui proces, care nu se va încheia în perioada următoare, a declarat astăzi, în cadrul primei întâlniri cu presa, Nikolai Beckers, noul director general al Romtelecom şi Cosmote România.
Domnia sa a adăugat: "În opinia mea, logica economică a fuziunii celor două companii este evidentă. Am discutat despre convergenţa serviciilor fix-mobil, care acum vine de la doi operatori. Este normal să le unim şi juridic, nu numai operaţional, pentru a avea un proces de business fluent, fără nicio întrerupere. Este mai bine cu o singură factură, un singur call-center, o singură reţea de magazine, un marketing unitar".
Beckers crede că ambii acţionari implicaţi în fuziune, atât OTE, respectiv Deutsche Telecom, cât şi statul român vor vedea că fuziunea va aduce plusvaloare şi speră că procesul se va încheia cât mai curând.
Cât priveşte restructurări în cadrul Romtelecom şi Cosmote, în urma finalizării fuziunii, Nikolai Beckers spune că este prematură o discuţie despre acest subiect.
"Din fuziunea celor două companii trebuie să creăm cea mai potrivită companie pentru piaţa românească, să aducă un profit sustenabil acţionarilor. Dacă nu sunt eficiente, nu avem bani pentru investiţii în noi tehnologii, şi atunci intrăm intr-o spiral negativă, care va afecta pe toată lumea - salariaţi, acţionari, clienţi", a mai spus noul şef al Romtelecom şi Cosmote România.
Nikolai Beckers a preluat conducerea Romtelecom şi Cosmote România de la 1 aprilie, înlocuindu-l pe Stefanos Theocharopoulos, care ocupa aceste poziţii din ianuarie 2008, respectiv iulie 2011.
Prioritatea mandatului său este, potrivit propriilor declaraţii, dezvoltarea celor doi operatori, care au mari perspective pe piaţa românească:
"Pentru beneficiul imediat al clienţilor, precum şi pentru beneficiul pe termen lung al acţionarilor, investiţiile noastre în România vor continua: în tehnologia 4G, pe segmentul mobil - COSMOTE are în plan investiţii masive în următorii 4 ani; în segmentul de Internet fix de bandă largă şi în conţinut TV - o experienţă integrată, prin pachete personalizate".
Strategia OTE pe piaţa românească va fi una ofensivă, a mai spus Nikolai Beckers, adăugând: "Nu trebuie să avem o strategie defensivă, ci una ofensivă (...) Unul dintre obiectivele mele este să susţin profitabilitatea celor două companii şi să o optimizez, printr-o eficientizare a proceselor şi prin încurajarea performanţei".
Acţionarii Romtelecom sunt: OTE International Investments (Grecia) care deţine 54,01% din capitalul social, Ministerul pentru Societatea Informaţională (MSI) - 45,99% şi Deutsche Telecom deţine 40% din OTE.
În cazul operatorului de telefonie mobilă, acţionarii sunt Cosmote Mobile Telecommunications (Grecia) - 70% şi Romtelecom - 30%.
"Pentru clienţii noştri, integrarea segmentelor fix-mobil reprezintă cea mai bună soluţie. Cred cu tărie că, în zilele noastre, o companie telecom de succes trebuie să ofere atât servicii fixe şi mobile, cât şi pachete de servicii de Internet şi divertisment, astfel încât să devină o companie digitală integrată, un adevărat furnizor de servicii complexe."
•
"Câţiva dintre pilonii principali pe care îi voi urmări în mandatul meu sunt: construirea de oferte integrate pentru segmentul B2B, încurajând astfel crearea unei platforme care să vină în sprijinul afacerilor şi al antreprenorilor; consolidarea strategiei orientate către clienţi, prin multiplicarea beneficiilor pentru aceştia, pornind de la nevoile lor şi continuând cu dezvoltarea tehnologiilor corespunzătoare (de exemplu, implementarea LTE în România şi dezvoltarea reţelei Romtelecom) şi consolidarea oportunităţilor pe segmentul TV".