O macara a companiei româneşti GSP participă la construcţia celui mai mare pod rutier din lume

Elena Deacu
Companii / 14 ianuarie 2015

Compania Grup Servicii Petroliere (GSP), controlată de omul de afaceri Gabriel Comănescu, participă cu o macara maritimă la construcţia celui mai mare pod rutier din lume, peste strâmtoarea Bosfor din Turcia, proiect evaluat la 3 miliarde de dolari.

Compania Grup Servicii Petroliere (GSP) a încheiat pe 9 ianuarie opera'iunea de ridicare a celui de-al doilea tablier de 4,5 metri şi 450 de tone al podului Yavuz Sultan Selim.

Macaraua GSP Neptun a fost angajată în acest proiect de compania Hyundai Engineering & Steel Industries Co. Ltd, constructorul turnurilor laterale, tablierelor şi al cablurilor de suspensie.

Pentru a ajunge în strâmtoarea Bosfor, macaraua maritimă a GSP a fost tractată de nava Vega, aflată de asemenea în portofoliul companiei. În data de 25 decembrie 2013, GSP Neptun a început operaţiunea de descărcare a primului tablier al podului, acesta fiind asamblat un an mai târziu, în data de 26 decembrie 2014, în cadrul unei ceremonii onorate cu prezenţa Ministrului turc al Transportului, Lutfi Elvan.

Podul Yavuz Sultan Selim va fi cel mai lat din lume, cu o lăţime de 59 de metri şi va fi al treilea care leagă partea asiatică de cea europeană a metropolei Istanbul. Podul va avea opt benzi de circulaţie şi două căi ferate. Cel de-al treilea pod peste Bosfor va avea şi cei mai înalţi piloni laterali din lume - 322 de metri. Podul urmează să fie inaugurat pe 29 octombrie 2015 şi va costa trei miliarde de dolari. Cu o lungime totală de 2.164 de metri, podul va îngloba 121.000 km de cabluri. De asemenea, proiectul va include 35 de viaducte, 2 tuneluri şi 106 pasaje. Până în prezent, au fost finalizate 70% din lucrările de excavaţie.

Grup Servicii Petroliere (GSP) furnizează servicii integrate pentru industria offshore de petrol şi gaze, în următoarele domenii de activitate: foraj marin, construcţii marine, construcţii hidrotehnice, transport marin, servicii de salvare şi căutare pe mare, intervenţie în caz de poluare şi instruire. GSP operează o flotă diversificată, care include 13 nave de asistenţă şi aprovizionare, opt platforme mobile de foraj marin, zece nave multifuncţionale, trei nave de construcţii marine şi două macarale plutitoare de mare tonaj.

Pe parcursul celor zece ani de existenţă, compania a făcut investiţii de peste un miliarde de euro şi a derulat proiecte internaţionale în Marea Neagră, Marea Mediterană, Marea Nordului, Golful Persic, Golful Mexic şi în zonele arctice. Printre clienţii companiei se numără Petrom OMV, ExxonMobil, Gazprom, TPAO, PEMEX, Petroceltic sau Wintershall.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb