Actualizare 14:55 "Hidroelectrica": Rolul noii structuri organizatorice este acela de accelerare a listării
"Hidroelectrica" are avizată, începând cu această săptămână, o nouă structură organizatorică al cărei rol este acela de accelerare a procesului de listare şi orientarea companiei către dezvoltare şi investiţii, potrivit unui comunicat al societăţii, trimis Redacţiei.
Reorganizarea societăţii este în concordanţă cu necesităţile interne identificate, precum şi cu viziunea de dezvoltare/investiţii pe care o are noul Directorat, precizează sursa citată.
Compania adaugă: "Prin implementarea acestei măsuri organizatorice este creat un număr important de noi locuri de muncă - funcţii de execuţie destinate specialiştilor, în structuri cheie care asigură suportul pe termen mediu şi lung pentru activităţile de mentenanţă, retehnologizare, tehnic si suport producţie, proiectare, infrastructuri critice etc.
Odată cu creşterea numărului membrilor Directoratului de la trei la cinci se doreşte asumarea clară a răspunderii acestora pe activităţile de bază, concomitent cu flexibilizarea şi debirocratizarea modului de acţiune în cadrul Hidroelectrica. S-a costatat că suprapunerea activităţilor de coordonare, produsă ca urmare a funcţionării unui palier managerial, cu rol devenit incert, interpus între Directorat şi funcţiile de execuţie, conduce la o disipare a raspunderii şi la birocratizarea modului de implementare a deciziilor la nivelul societăţii. În condiţiile în care compania a depăşit etapa insolvenţei şi a demonstrat că poate avea rezultate financiare sustenabile, efortul Directoratului se îndreaptă către punerea în aplicare a planurilor de dezvoltare şi de diversificare a activităţilor".
Potrivit reprezentanţilor companiei, în acest spirit, pentru a mări competitivitatea pe piaţă a "Hidroelectrica", prin reorganizare se lărgeşte baza de specialişti a companiei cu precădere pe activităţi nucleu, cum sunt cele de retehnologizare şi mentenanţă a capacităţilor de producere a energiei electrice pe care societatea le deţine în portofoliu.
Deficitul substanţial de salariaţi al Hidroelectrica pe zonele de specialitate anterior amintite a avut în trecut impact direct asupra obiectivelor companiei, astfel că, la şase luni, execuţia planurilor de dezvoltare era de 20,33%, din care retehnologizările reprezentau 4,50%, iar mentenanţa sub 20% faţă de prognozatul din buget, menţionează sursa citată.
"Reorganizarea vizează recuperarea în ritm alert a ecarturilor faţă de obiectivele pe 2017 ale Hidroelectrica, în concordanţă cu viziunea strategică a noului management al companiei", se mai arată în comunicat.
Bogdan Badea, preşedintele Directoratului "Hidroelectrica", a declarat: "Hidroelectrica trebuie să rezolve un deficit acut de personal astfel încât să devină cu adevărat competitivă pe piaţa de energie şi să se îndrepte, aşa cum este normal, către zona de investiţii şi dezvoltare naţională şi chiar regională. Sunt lucruri care au fost neglijate până acum şi pe care a venit momentul să le aşezăm între priorităţi.
Dorim să atragem în structurile companiei specialişti foarte bine pregătiţi. Este o problemă căreia îi căutăm rezolvare acum şi pentru care avem o viziune pe termen lung".
Intrarea în vigoare a noii organigrame se va face în etape, după consultarea cu partenerul social Hidrosind, şi cu urmărirea încadrării în fondul de salarii pe anul 2017 conform Bugetului de Venituri şi Cheltuieli.
Reprezentanţii societăţii mai precizează că în zona de management reorganizarea nu presupune disponibilizări, ocupanţii posturilor restructurate urmând să ocupe alte poziţii în cadrul companiei, în conformitate cu pregătirea şi experienţa profesională proprii.
(S.A.)
-------------
Conducerea Hidroelectrica a aprobat, vineri seară, noua organigramă a companiei, fiind vizată de Consiliul de Supraveghere, potrivit unor surse apropiate situaţiei.
Acestea ne-au mai spus că, prin această schimbare, vor fi reduse toate cele şase posturi de director de direcţie, iar actualul directorat se va mări cu doi membri, ajungând la cinci membri.
Până acum, directorii de direcţie erau: Ovidiu Agliceru - Director Direcţia Producere Energie Electrică şi fost director general, Iulian Tudor - Director Direcţia Trading Furnizare, Petronel Chiriac - Director Direcţia Financiară, Ionela Stancu - Director Direcţia Resurse Umane, Gheorghe Goran - Director Direcţia Procurement şi Gabriel George Stoica - Director Direcţia Investiţii.
Primii trei au făcut parte din fostul Directorat.
Sursele susţin, însă, că directorilor de direcţie, ale căror posturi sunt desfiinţate, li se vor oferi alte posturi în companie şi niciunul nu va fi disponibilizat.
Unele surse susţin, însă, că membrii fostului Directorat vor fi, de fapt, concediaţi: "Conform legii, conducerea trebuie să spună care sunt posturile libere. Dacă directorii respectivi nu aleg nimic din ce e liber, atunci sunt liberi să plece din companie. Formal, vorbim de concediere."
Conform noii organigrame, sub actualul Directorat, vor fi managerii de departamente. Sursele ne-au spus: "Mai multe departamente din companie trebuie completate cu oameni pentru că şchioapătă grav după decimarea din procedura de insolvenţă".
Organigrama mai prevede, conform surselor, reînfiinţarea posturilor de directori de sucursale şi desfiinţarea posturilor de directori de producţie.
• Hidroelectrica a schimbat administratorul special al Hidroserv
Producătorul de energie Hidroelectrica, în calitate de unic acţionar al Hidroserv, societate aflată în insolvenţă, a decis să înlocuiască administratorul special al acestei societăţi, pe Valeriu Babău, postul vacant fiind ocupat de vineri de Manuela Petronela Olteanu.
Hidroserv SA, filiala de mentenanţă a Hidroelectrica, a intrat în insolvenţă în septembrie 2016, iar Casa de Insolvenţă Transilvania (CITR) a fost desemnată ca administrator judiciar.
Un comunicat Hidroelectrica spune: "Decizia de schimbare a administratorului special vine ca urmare a nemulţumirilor Hidroelectrica legate de ritmul restructurării Hidroserv, mai cu seamă în ceea ce priveşte eliminarea surplusului de personal indirect productiv, precum şi a celorlalţi factori ce au condus la fragilizarea societăţii şi la intrarea în insolvenţă. Lipsa de coerenţă a planurilor propuse şi lipsa unor rezultate conforme cu nivelul aşteptărilor şi obiectivelor stabilite, vine în contradicţie cu viziunea Hidroelectrica, societate care îşi doreşte implementarea unor măsuri urgente şi curajoase pentru scoaterea cât mai rapidă din insolvenţă a Hidroserv".
Manuela Petronela Olteanu este licenţiată în drept din anul 1999 şi deţine, din anul 2010, un masterat în drept civil şi procesual civil aprofundat.
Corpul de control al Hidroelectrica a finalizat în luna mai raportul în urma controlului efectuat cu privire la mai multe nereguli la Hidroserv, unde a fost în inspecţie la solicitarea fostului administrator special, a declarat în luna mai într-un interviu acordat News.ro, fostul director general al Hidroelectrica, Ovidiu Agliceru.
Raportul de control fusese transmis deja conducerii Hidroserv pentru "luarea măsurilor care se impun", potrivit managerului.
Una din cele mai grave probleme sesizate este faptul că la Hidroserv sunt circa 1.340 de salariaţi, dar în centralele hidroelectrice la lucrările de mentenanţă s-a înregistrat pentru şase luni o medie de numai 534 salariaţi care muncesc efectiv şi generează venituri directe.
1. Oare am scapat ?
(mesaj trimis de Mihai O. în data de 02.10.2017, 15:49)
A dat D-zeu si unealta lui Borza Agliceru nu mai este ?