Piaţa de bricolaj din România, estimată la şase miliarde de lei anul trecut, va reveni pe creştere abia în 2012, odată cu întreg sectorul construcţiilor, estimează Obi România. "După estimările noastre, valoarea pieţei de bricolaj, în 2010, era de circa şase miliarde lei. În acest moment, 2011 nu pare să fie diferit de 2010. (...) Dacă este să vorbim despre o adevărată revigorare a consumului, în special în sectorul nostru de DIY (do-it-yourself), va trebui, probabil, să aşteptăm anul 2012", a declarat Romano Quinzi, directorul general al retailerului Obi România, controlat de grupul german Tengelmann. Afacerile companiei au crescut anul trecut faţă de 2009 datorită deschiderii a trei magazine, potrivit managerului companiei, citat de Mediafax.
Pentru 2010 Obi estima iniţial o creştere puternică, de 60%, de la 32 milioane euro în 2009, în urma deschiderii noilor unităţi.
Quinzi a afirmat: "Anul 2010 se poate împărţi în trei perioade diferite: prima, care a durat până la sfârşitul lunii martie, a fost o perioadă grea pentru că efectele crizei începute în anul 2008 încă s-au putut simţi din plin. A doua perioadă anticipa ieşirea din criză, înregistrând o creştere semnificativă a puterii de cumpărare şi reînvierea lumii renovărilor. Din păcate, speranţele de atunci au fost înfrânte în a treia şi ultima perioadă: măsurile economice care au fost luate cu câteva luni înainte, împreună cu alţi factori, au avut şi încă mai au un efect negativ asupra consumului în general".
Anul trecut, compania a deschis magazine în Ploieşti, Sibiu şi Bucureşti, iar în acest an intenţionează să inaugureze 2-3 unităţi, în urma unor investiţii de 15-20 milioane euro.
"Suntem pregătiţi să investim alte 15-20 de milioane de euro, însă în acest moment propunerile noastre nu au fost încă concretizate. Sperăm însă ca în următoarele câteva săptămâni aceste proiecte să se finalizeze, astfel încât planurile noastre să devină realitate", a spus Quinzi.
Obi a intrat în România în 2008 şi are în prezent şapte magazine, dintre care două în Bucureşti şi câte o unitate în Arad, Oradea, Piteşti, Ploieşti şi Sibiu. Principalii jucători pe piaţa de bricolaj sunt Praktiker, Dedeman, Bricostore, bauMax, Ambient, Hornbach, Obi şi Mr. Bricolage.