Priorităţile noului director general al Cosmote România, Stefanos Theocharopoulos sunt trecerea companiei pe profit (operaţional, iar din 2009, net), creşterea în continuare a cotei de piaţă, precum şi a satisfacţiei clienţilor prin ridicarea calităţii serviciilor. Trecerea pe profit nu se va face prin reducerea costurilor, ci prin eficientizarea activităţilor companiei, standardizarea procedurilor operaţionale, a subliniat domnul Theocharopoulos. "Vom dezvolta şi upgrada procesele operaţionale, vom cheltui pentru asigurarea unui nivel înalt al calităţii pe care o oferim. Dorim să devenim mai eficienţi, să transformăm Cosmote dintr-o companie de tip start-up într-una matură, ceea ce include proceduri şi procese cu care vom salva bani", a declarat recent domnul Theocharopoulos, cu ocazia unei întâlniri de presă.
O altă ţintă a noului director este găsirea unor soluţii alternative pentru servicii de date la viteze ridicate, pentru a fi la paritate cu competitorii.
"Suntem conştienţi că lipsa licenţei 3G ne împiedică să lansăm servicii de Internet de bandă largă", a mai spus directorul general al Cosmote România, Stefanos Theocharopoulos. Domnia sa a subliniat: "Conştientizăm lipsa unei licenţe WiMAX şi imposibilitatea lansării serviciului de Internet de bandă largă. Analizăm în prezent mai multe scenarii prin care să contracarăm ofensiva Orange România şi Vodafone România în acest domeniu, pentru a lansa oferte similare celor doi competitori".
Reţeaua WiMAX (Woldwide Interoperability for Microwave Access) oferă servicii de internet de mare viteză, pe distanţe de până la 65 de kilometri printr-o tehnologie fără fir.
Antonis Kerastaris, directorul financiar al companiei, a declarat cu aceeaşi ocazie, că se are în vedere şi lărgirea ofertei pentru serviciile de date, cât şi dezvoltarea ofertei existente cu colegii de la Romtelecom. El mai explică că principalele venituri ale operatorilor de telefonie mobilă vin din transmisiunile voce şi text şi mai puţin din date (acest lucru este valabil şi la sediul companiei mamă din Grecia).
Costas Kapetanopoulos, director de marketing şi comunicare al Cosmote Romania, a declarat că a fost respectat planul investiţional al companiei : "La început a fost nevoie de o investiţie masivă în infrastructură (n.r.- peste 201 milioane de euro), după care se urmăreşte gradul de profitabilitate în creştere pe termen lung".
Dezvoltarea companiei s-a făcut în acelaşi ritm cu cel al pieţei, planurile fiind de a se investi în calitate, nivelul atins fiind chiar cel superior pieţei.
În privinţa sectorului business, a abonamentelor adresate marilor companii, oficialii Cosmote au declarat că lucrează momentan la o replică pentru concurenţa făcută de Zapp, Vodafone şi Orange.
Momentan, Cosmote deţine 3,6 milioane utilizatori cu o acoperire de 98% din populaţia României şi 87% din teritoriu.
Cosmote România a obţinut în 2007 venituri de 155,6 milioane de euro, în creştere cu 255,5% faţă de 2006, în timp ce pierderile nete au urcat cu 29,2%, la 118,4 milioane de euro, pe fondul deprecierii leului pe parcursul a două trimestre consecutive. Grupul elen Cosmote, prezent în Grecia, România, Bulgaria, Albania şi Fosta Republică Iugoslavă Macedonia, a raportat anul trecut venituri de 3,06 miliarde de euro, cu 28,5% mai mari faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.