"Ziua cumpărăturilor on-line" cu mari reduceri ataşate urma să înceapă la eMag pe 29 martie, dimineaţa, după cum anunţa compania în spoturi. A fost de fapt dis-de-dimineaţă, iar insomniacii au putut beneficia de încă o "eroare" tehnică care a oferit telefoane de top la preţuri de chilipir.
Aproape de ora unu noaptea, pe blogul unui site pentru gadgetari (mobilissimo.ro) se anunţau chilipirurile eMag: telefon Samsung Galaxy S7 Edge la 949 lei (redus de la 3.699 lei), Galaxy A3 (2017) la 329 lei, de la 1.499 lei, LG G4 la 959 lei, de la 1899, Huawei P9 la 843 de la 2.299 lei, iPhone 7 de 32 GB la 1.699 lei, redus de la 3.499 lei (deşi au existat, conform gadget.ro, oferte de iPhone 7 Plus şi la...299 lei) , etc. Cine este familiarizat cu campaniile de reduceri ştie că discounturile cele mai mari se oferă la produsele care sunt cam uzate moral şi depăşite tehnic, în pragul retragerii de pe piaţă şi că, mai niciodată, telefoanele de top nu păţesc aşa ceva. Doar dacă... doar dacă "fenomenul" nu se repetă ciclic dând de bănuit că erorile de sistem de la eMag n-ar fi chiar spontane. Dăm o căutare pe net şi vedem că eMag de fapt recidivează.
În iulie 2010, altă eroare tehnică. "Ne-am confruntat în această dimineaţă cu o problemă de interconectare între serverele interne şi datacenter care a dus la desincronizarea mecanismelor de actualizare a site-ului, rezultatul cel mai grav fiind afectarea preţurilor de vânzare pentru 463 de produse", afirma atunci un oficial eMag anunţând că retailerul îşi va asuma diferenţele de preţ generate de eroare şi va livra la preţul de 180 de lei televizoarele care costă de fapt aproape 3.000 de lei. Era vorba, atunci, de sute de laptopuri şi televizoare vândute sub 200 de lei, "întâmplător" printre cele mai dorite produse electronice şi IT.
În noiembrie 2014, o nouă eroare de calibru. Imediat după Black Friday 2014 aflam că "retailerul online eMAG a anunţat că duminică, în intervalul 20:30 şi 22:59, a apărut o eroare de încărcare a preţurilor pentru anumite produse resigilate comercializate de companie, acestea fiind disponibile la vânzare la 1-8 lei. De exemplu, un telefon Samsung Galaxy S4 a putut fi cumpărat la preţul de 1 leu, redus de la 1.449 lei, un televizor LED Smart TV 3D Philips, 117 cm, Full HD a fost redus de la 4.246 de lei la 3 lei, Ultrabook Dell Studio XPS Duo 12 a fost redus de la 4.796 de lei la 3 lei. Vom onora absolut toate comenzile, iar produsele vor fi expediate rapid", a declarat, într-un comunicat, Iulian Stanciu, directorul general eMAG. Era vorba atunci de 730 de produse listate cu preţuri între 1 şi 8 lei iar valoarea totală a comenzilor (vorbim de valoarea de listă a produselor) era de peste 200.000 euro.
De fiecare dată, erorile în cauză au generat valuri imense de discuţii şi linkuri pe net, vizite mereu reînnoite pe site-ul retailerului poate-poate, o reclamă fenomenală care îşi merită, poate, banii pierduţi în urma comenzilor efectuate. Să mai amintim că erorile în cauză au apărut totuşi la ore/secţiuni unde fluxul vizitatorilor era relativ redus, astfel încât valoarea pierderilor a putut fi suportată în final de un magazin online de talia eMag, care a ieşit în plus cu faima că îşi respectă clienţii şi le onorează comenziile, chiar când acesta se fac, din eroare, la preţ de chilipir. Coincidenţă sau nu, erorile au început să apară după ce eMag decisese să majoreze treptat adaosurile comerciale pornind de la ideea că serviciile de top oferite pot estompa constatarea că magazinul nu mai oferă printre cele mai competitive preţuri din piaţă...
1. Parere gresita
(mesaj trimis de Iulian în data de 14.04.2017, 11:08)
Salut! Ai dreptul la opinie dar te inseli. Acele erori chiar se intampla iar la ultima patanie, cea cu telefoanele, a cazut un cap mare din companie. Deci conspiratia e cam.. nejustificata.