Compania Optimizor, parte a grupului Bittnet, specializată în livrarea serviciilor gestionate şi integrate în domeniul IT şi în consiliere privind implementarea de tehnologii digitale şi disruptive, a înregistrat în anul 2022 o creştere de peste 35% a veniturilor, o creştere a marjei operaţionale de aproape 100%, dar şi a profitului operaţional cu 50%, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit comunicatului, Optimizor a ajuns astfel la o cifră de afaceri de 7.477.821 lei, un profit net de 1.800.000 de lei şi o marjă ebitda de 28.67%, pe anul precedent. În plus, tot în 2022, Optimizor şi-a dublat portofoliul de clienţi comparabil cu 2021, iar în primul trimestru din 2023 compania a încheiat deja alte patru contracte cu clienţi noi.
Potrivit lui Alexandru Ana, CEO şi cofondator Optimizor, creşterile sunt generate de mai mulţi factori, printre aceştia numărându-se atât modelul de business, automatizarea continuă a proceselor de livrare, pieţele în care sunt distribuite serviciile Optimizor, cât şi cererile de servicii de consultanţă şi asistenţă pe fondul noii structuri de telemuncă, din partea companiilor.
"Creşterile sunt datorate extinderii pe piaţa locală în urma efortului susţinut de a eficientiza procesul de execuţie şi de a reduce costurile asociate acestuia. Pe măsură ce reuşim să adaptăm serviciile noastre pentru piaţa din România, vom fi o opţiune interesantă pentru multe dintre companii", precizează Alexandru Ana, CEO şi cofondator Optimizor.
Automatizarea continuă a serviciilor livrate, proces care continuă şi în 2023, aduce numeroase beneficii clienţilor, explică Alexandru Ana, printre acestea numărându-se atât rapiditatea, cât şi calitatea serviciului prestat, continuă comunicatul. În ultimele luni, echipa a automatizat procese ce ţin de evidenţa salariaţilor (cu concentrare pe partea de IT), gestionarea echipamentelor clienţilor sau raportarea lunară a serviciilor Optimizor către clienţi. În 2022, Optimizor a reuşit să reducă peste 5000 de ore de intervenţie umană, prin procesele automatizate implementate clienţilor.
Unul dintre obiectivele companiei Optimizor pentru anul 2023 este lansarea unei platforme destinate companiilor mici şi mijlocii, un proiect în lucru în care compania va încorpora expertiza dobândită pe pieţele externe. Platforma va conţine un modul "self service", prin care angajaţii pot face solicitări IT care sunt prelucrate în mod automat, dar controlat. De asemenea, platforma va pune la dispoziţia companiilor mici şi mijlocii resurse precum instrucţiuni care să îi ghideze pe angajaţi în activitatea lor sau politici IT care includ detalii privind impactul pe care îl au proiectele implementate de Optimizor în modul de lucru al companiilor/angajaţilor. În plus, platforma poate include module suplimentare prin care se gestionează zilele de concediu ale angajaţilor sau evaluările anuale, se arată în comunicat.
Prin modelul personalizat de lucru şi prin varietatea soluţiilor, tipul de servicii la cerere "IT managed servicies" pe care Optimizor îl oferă companiilor reprezintă un sistem inovativ, cu răspuns rapid şi costuri optimizate. Şi, totodată, o adaptare şi o actualizare la o piaţă în care angajarea, păstrarea şi perfecţionarea specialiştilor IT interni sunt provocări reale pentru companii. Atât din punct de vedere al costurilor şi bugetelor alocate, inclusiv pentru cursuri de formare continuă, cât şi din punct de vedere al timpului destinat rezolvării de probleme tehnice.