Cercetările companiei americane de software, "Oracle", relevă faptul că lipsa integrării între departamente şi sistemele de business reprezintă o provocare pentru companiile din domeniul comunicaţiilor în derularea proiectelor de succes şi menţinerea fidelităţii clienţilor. Potrivit studiului "Oracle", intitulat "Promovarea protecţiei datelor personale pentru furnizorii de servicii de comunicaţii în Europa şi Orientul Mijlociu", 65% dintre furnizorii de astfel de servicii şi-au recunoscut incapabilitatea de a rezolva cererile apelând un singur număr, iar majoritatea sistemelor CSP (Communication Service Providers) îi pun în imposibilitatea de a reţine clienţii - peste 80% din CSP nu beneficiază de sisteme şi procese în măsură să identifice şi să reţină clienţii care au ajuns în perioada finală de contract, iar 50% dintre clienţi au declarat că furnizorii lor de servicii de comunicaţii nu i-au contactat la finele contractului pentru a le propune unul nou.
"Cu tehnologia şi comunicaţiile în centrul afacerii lor, furnizorii de servicii de comunicaţii trebuie să aducă noi modalităţi de livrare a serviciilor personalizate. Cu toate astea, studiul arată că industria se confruntă cu o mulţime de provocări în oferirea unei experienţe consistente între canalele de asistenţă oferite clienţilor", a declarat Bhaskar Gorti, Senior Vice President şi General Manager, "Oracle Communications".