"Orkla Foods România" (OFR) a achiziţionat 100% acţiunile "Ardealul" SRL, compania numărul doi din România în domeniul producţiei pateurilor şi a conservelor din carne, cu venituri nete de aproximativ 10 milioane de euro în 2004 şi aproape 200 de angajaţi.
"Această achiziţie este în concordanţă cu strategia pe termen lung de extindere a companiei noastre în regiune", a declarat Knut Johannessen, Director executiv Orkla Foods International. "Ardealul este o afacere de succes într-un sector interesant pentru Orkla", a declarat Aliz Kosza, director general executiv OFR.
"Ardealul" a apărut pe piaţă în anul 1994, atît ca brand, cît şi ca firmă. Compania dispune de tehnologii moderne de produc-ţie. Toate dotările şi condiţiile sale întrunesc standardele de siguranţă alimentară impuse de Uniunea Europeană.
Foştii proprietari ai companiei "Ardealul" sînt Ovidiu Costea and Staicu Olteanu, doi antreprenori cu experienţă considerabilă în industria cărnii. Personalul, inclusiv echipa de management, a fost de acord să continue să lucreze în cadrul companiei şi după ce aceasta va fi preluată de Orkla.
"Noi am construit afacerea practic de la zero, aşa că sîntem foarte mîndri de ea şi de oamenii săi", a declarat Ovidiu Cos-tea. "Orkla va adăuga valoare Ardealului, dezvoltînd atît compania, cît şi marca", a afirmat Staicu Olteanu.
Cele două părţi au hotărît să nu dezvăluie valoarea tranzac-ţiei. Finalizarea sa depinde de aprobarea Consiliului Concuren-ţei din România.
Grupul Orkla este una dintre cele mai mari companii din Norvegia cotate la bursă. Veniturile anuale au însumat 32,1 miliarde NOK (aproximativ 4 miliarde euro). În România, Grupul Orkla este prezent din anul 2002, în urma achiziţionării companiei Topway Food. OFR este lider de piaţă în toate segmentele în care activează. OFR deţine următoarele marci: Bu-nătăţi de la Bunica, TOMI, TOMI Snek-up, Wiesana, Fruhstuck şi La Minut.