Consiliul Naţional pentru Întreprinderi Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) nu este de acord cu introducerea obligativităţii pentru antreprenori de a participa la sistemul de compensare a creanţelor, această prevedere fiind "inutilă, ilegală, birocratică, costisitoare şi clientelară".
În acest context, Ovidiu Nicolescu, preşedinte de onoare al CNIPMMR, a declarat, ieri, în cadrul unei conferinţe: "Această Ordonanţă de Urgenţă (privind introducerea obligativităţii antreprenorilor de a participa la sistemul de compensare a creanţelor) ar trebui numită OUG Buşteni. (...) În opinia mea, această OUG aflată în pregătire doreşte să schimbe, să adopte măsuri privind aplicarea OUG 77/1999 şi a Legii 155/2017. În plus, pentru serviciile de gestionare şi arhivare a circuitului de compensare, fiecare contribuabil, persoană juridică implicată într-un circuit de compensare, plăteşte un tarif de 110 lei cu TVA".
Domnia sa a explicat că se propune ca sistemul de prevenire a incapacităţii de plată, valabil pentru firmele de stat, să fie extins şi pentru firmele particulare, deşi Codul Civil prevede foarte clar modul în care trebuie să se procedeze atunci când operatorii privaţi intră în incapacitate de plată.
Domnul Nicolescu a mai subliniat: "De fapt, se prevede ca toţi operatorii privaţi care intră în această situaţie să raporteze unui sistem de administrare care este gestionat de la Buşteni, care are 58 de angajaţi, care se ocupă, în prezent, de situaţiile de incapacitate de plată din sectorul de stat şi care din anul 2007 n-a mai raportat nicio acţiune, potrivit site-ului Ministerului Economiei. Probabil că face ceva, dar dacă de 12 ani nu a mai raportat nimic, nu a informat, există un mare semn de întrebare asupra conţinutului şi transparenţei, mai ales că cele mai mari datorii la bugetul statului şi situaţii de incapacitate de plată nu sunt în sectorul privat, ci în cel public, şi asta ştim cu toţii".
Reprezentanţii CNIPMMR susţin că acest act normativ are cinci "calităţi": este inutil; este ilegal; este birocratic; este costisitor în timp, bani şi documente; este clientelar.
Sursele citate sunt de părere că prin introducerea acestui act normativ, este foarte clar faptul că Guvernul vrea să alimenteze cu venituri centrul de la Buşteni, care este unitate publică, dar funcţionează din venituri proprii.
În concluzie, această OUG ar fi o nouă povară pentru întreprinzătorii români, au mai spus aceştia.