Operatorul portuar britanic "Peninsular & Oriental Steam Navigation" (P&O) a acceptat, ieri, oferta de preluare în valoare de 3,55 miliarde de lire sterline (470 pence/acţiune), respectiv 6,3 miliarde de dolari, lansată de rivalul "PSA International" din Singapore. Oferta PSA, companie controlată de societatea de stat "Temasek Holdings", depăşeşte propunerea de 443 pence/acţiune, lansată în luna noiembrie 2005 de rivalul "Dubai Ports World". În urma aces-tei preluări ar trebui să ia naştere cel mai mare operator portuar din lume, însă analiştii estimează că va urma un adevărat război al ofertelor între PSA şi "Dubai Ports World", fiind de aşteptat ca bogatul emirat din zona Golfului să sprijine o contraofertă a celor de la "Dubai Ports".
Preluarea P&O este o achiziţie strategică pentru ambele firme interesate. PSA are nevoie să-şi consolideze poziţia în India, unde P&O deţine mai multe porturi, în timp ce "Dubai Ports" trebuie să controleze o parte din subcontinentul indian, dacă vrea să-şi realizeze obiectivul de a deveni un lider mondial.
Aceasta va fi al doilea război al ofertelor derulat în ultimii ani între PSA şi "Dubai Ports". În 2004, firma din Dubai a reuşit să preia activele portuare ale firmei americane CSX, cu o ofertă de 1,15 miliarde de dolari, depăşind oferta de un miliard de dolari lansată de PSA. Dacă "Dubai Ports" va avea cîştig de cauză şi la preluarea P&O, atunci va deveni al treilea operator portuar, în urma companiilor "Hutchison Whampoa" şi "Temasek", ambele din Hong Kong.