Când majoritatea oamenilor se gândesc la Twitch, platforma de live-streaming deţinută de Amazon, se gândesc la jocuri video.
În doar cinci ani, platforma s-a transformat într-unul dintre cele mai populare site-uri din lume, pe care se pot urmări alte persoane jucând jocuri video. Milioane de utilizatori Twitch urmăresc în fiecare zi transmisiile în direct ale streamer-ilor preferaţi, formând aceleaşi relaţii para-sociale aşa cum se întâmplă cu vedetele YouTube.
Acesta este motivul pentru care poate fi surprinzător să aflăm că, în ultimul an, creşterea platformei Twitch s-a datorat în mare parte non-jucătorilor. De când a fost creată pentru prima dată în septembrie 2018, fluxurile care nu implică jocurile cunoscute drept Just Chatting au crescut de patru ori mai rapid decât platforma în sine, potrivit unui raport al StreamElements. Şi în ultimele săptămâni, Just Chatting a depăşit atât League of Legends, cât şi Fortnite, devenind cea mai populară categorie pe Twitch, potrivit Esports Observer.
Twitch a recrutat mai mulţi non-jucători şi streameri noi în comunitatea sa. Platforma a lansat Twitch Studio, o aplicaţie concepută pentru a ajuta streamerii începători să-şi creeze propriile fluxuri, în beta deschis. "Dacă noii streameri vor să fie live şi să împărtăşească pasiunile lor cu lumea, ei ar trebui să poată face acest lucru cu sprijinul nostru complet", s-a afirmat la lansare, într-o postare pe blogul Twitch.
Dar dacă Twitch doreşte să aibă o audienţă mai mare, va trebui să aibă un control mai bun cu privire la una dintre cele mai stringente probleme din lumea digitală: hărţuirea online.
Creşterea competiţiei
Creată în 2007, iniţial ca site de live video de interes general, numit Justin.tv, platforma a devenit una de succes datorită comunităţii de jocuri online. În 2014, Justin.tv a şi-a schimbat numele în Twitch Interactive, cu intenţia de a domina spaţiul relativ nou de jocuri video. "Având în vedere concentrarea noastră totală pe servirea comunităţii de jocuri, este logic să o repoziţionăm ca brand principal, a spus atunci CEO-ul Emmett Shear.
Acum, în 2019, Twitch pare să revină la originile sale de interes general. Orice schimbare culturală la Twitch este notabilă, deoarece viitorul Twitch va fi mai mult sau mai puţin viitorul streamingului. Twitch a constituit 75,6% din piaţa de streaming în trimestrul al treilea din 2019.
Unii susţin că Amazon, Google (care deţine YouTube Gaming) şi Microsoft (care deţine Mixer) par să fie într-o luptă pe trei căi pentru a domina piaţa de streaming. Dar este o bătălie pe care Twitch o câştigă cu uşurinţă. Anul trecut, utilizatorii Twitch au vizionat 9,36 miliarde de ore de conţinut pe site. Vizualizarea medie a depăşit-o de cele mai multe ori pe cea a reţelelor de ştiri ESPN şi de cablu.
Dar există unele indicii că această creştere astronomică poate încetini. Twitch a cunoscut primul declin al orelor de vizionare în al doilea trimestru al anului 2019, iar tendinţa descendentă a continuat în trimestrul al treilea din acest an. Nu este clar cât de mult din acest lucru se datorează creşterii rivalelor sale şi ale jocurilor YouTube Mixer. Ultimele două platforme au înregistrat, de asemenea, cea mai lentă creştere în trimestrul al treilea, care este de obicei cel mai lent al anului, potrivit StreamElements.
În această toamnă, streamerii Twitch de top, precum Ninja, Shroud şi alţii au ales să se îndrepte către Mixer. CouRage, care are peste 2,1 milioane de urmăritori pe Twitch, a făcut trecerea la YouTube Gaming. Mai mulţi dintre cei mai buni şi talentaţi streameri de pe Twitch este posibil să se îndrepte către alte platforme în următoarele luni. Însă, până acum, mişcările nu au influenţat prea mult cifrele de vizionare ale platformei Twitch.
"În general, fluxurile de jocuri de pe Twitch sunt în continuă creştere. Titluri mari - cum ar fi League of Legends, Fortnite şi Counterstrike: Global Offensive - s-au bucurat de o vizibilitate stabilă pe platformă şi se mândresc cu conţinutul cel mai urmărit. Acest lucru a continuat, în ciuda platformelor concurente precum Mixer, Facebook şi YouTube care doresc să câştige cotă de piaţă în afacerea de streaming de jocuri ", a scris Jurre Pannekeet, un analist de piaţă senior la Newzoo, într-un e-mail către Quartz.
În loc să renunţe la o platformă pentru alta, consultantul sportiv Rod Breslau consideră că mai probabil ca publicul să vizualizeze streamuri pe mai multe platforme diferite. "Adică, vorbim despre cei din generaţia Z, care astăzi, folosesc telefoanele mobile şi despre 18 aplicaţii diferite. Vor deschide streamul live de pe Mixer, Twitch şi YouTube ", a spus Breslau. El a adăugat: "Dar, în acelaşi timp, Twitch este sus, în frunte, încât nimeni nu o va ajunge din urmă în curând."
Pe măsură ce tot mai mulţi non-jucători ajung pe Twitch, este posibil ca platforma să fie nevoită să facă unele modificări pentru a se asigura că vor prospera.
Totodată, pe măsură ce pasionaţii de jocuri se înmulţesc este nevoie ca aceştia să înţeleagă că pentru a urmări jocuri video pe diverse platforme au nevoie de un scaun de gaming de calitate, pentru a avea parte de tot confortul necesar.
Astfel de scaune de gaming se pot găsi pe promotii-scaune.ro.