Packeta România, sucursala locală a Packeta Group, platformă digitală globală pentru comerţul online, accelerează extinderea reţelei de puncte pick-up în România, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Potrivit sursei citate, compania depăşeşte 700 de puncte pick-up în România, în contextul cererii crescute de soluţii alternative de livrare din partea magazinelor online şi pe fondul cererii mari de locaţii de proximitate, de unde clienţii magazinelor online partenere Packeta România îşi pot ridica produsele comandate.
"În 2022, ne-am propus să depăşim 1.000 de puncte pick-up şi să fim prezenţi în majoritatea oraşelor cu peste 20.000 de locuitori. Reţeaua de puncte pick-up din România este cea mai tânără dintre ţările membre ale Packeta Group şi, în ciuda dificultăţilor din ultimii doi ani de pandemie, am reuşit să o dezvoltăm într-un ritm accelerat", spune Alexandr Jeleascov, CEO Packeta România.
Din punctul de vedere al logisticii de transport şi retur, costurile unui magazin online care livrează la punctele pick-up sunt mai mici cu 35% - 40% faţă de livrarea coletelor la adresă.
Ce este şi cum funcţionează serviciul de livrare la puncte pick-up
Punctele pick-up Packeta sunt magazine fizice, aflate, de obicei, în zone populate, cu trafic intens, afiliate companiei Packeta, de unde clienţii îşi pot ridica personal coletele comandate de la magazinele online.
Cum poate fi accesat serviciul de livrare la puncte pick-up
-Clientul selectează punctul pick-up preferat din pagina magazinului online la momentul plasării comenzii;
-După finalizarea comenzii, magazinul online (expeditorul) predă coletul transportatorului, care va fi direcţionat către punctul pick-up ales de către client. Clientul primeşte un email cu codul de identificare al coletului, astfel încât să poată urmări online traseul coletului;
-În momentul în care coletul a ajuns la punctul pick-up, clientul va primi din partea Packeta un SMS şi un e-mail cu parola unică, necesare identificării coletului. Din acel moment, clientul poate să ridice coletul oricând, în termen de 7 zile, în conformitate cu programul de funcţionare al magazinului în care este deschis punctul pick-up.
Anul trecut, din totalul coletelor procesate de Packeta România, aproximativ 35% au fost expediate către puncte pick-up din România, iar circa 60% către puncte pick-up din afara ţării. Mai mult, peste 90% dintre magazinele online care au implementat deja livrarea la puncte pick-up, folosesc şi în prezent cu succes acest serviciu, iar volumele de colete au crescut semnificativ, având un impact pozitiv în dezvoltarea afacerii lor, se mai arată în comunicat.