Magna Global a estimat că, în domeniul promovării online, la nivel mondial, cheltuielile vor urca de la 14,2 miliarde de dolari în 2015 până la 36,8 miliarde de dolari în 2019, cu o creştere de 49% de la an la an, iar metodele programatice vor reprezenta mai mult de jumătate din suma rulată în publicitatea online.
De asemenea, RTB House, furnizor de tehnologie bazată pe cumpărarea programatică, susţine că sistemele specializate de retargetare sunt foarte eficiente în publicitate online, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
"În acest moment aproape toate companiile care activează în zona de comerţ online folosesc retargetarea pentru a creşte rata de conversie şi pentru a obţine o profitabilitate mai mare. Pe zona de retargetare există multe posibilităţi pornind de la soluţiile de retageting oferite de Google şi Facebook, până la furnizori specializaţi, dedicaţi pe această zonă", transmit specialiştii RTB House.
Analiza arată că majoritatea clienţilor au schimbat strategia de retargetare pentru a încorpora unelte specializate după o campanie de testare. Odată cu această decizie, majoritatea platformelor au acces la un număr ridicat de utilizatori, iar prin intermediul platformelor dedicate, când comparăm reach-ul zilnic şi spaţiul publicitar disponibil, potenţialul de a ajunge la un utilizator într-un timp scurt creşte, se arată în comunicat.
Bannerele ajustate pentru nevoile clientului de o echipă de specialişti vor avea o eficienţă mai mare, având o integrare mai bună cu imaginea brandului său, în timp ce campaniile standard de retargeting sunt optimizate pentru volume mari de trafic, platformele specializate pot folosi, spre exemplu, algoritmi pentru o rată mare a conversiei. Toate aceste abordări pot duce chiar şi la o dublare a rezultatelor per total ale activităţilor de retargeting. De asemenea, în platformele dedicate poţi rula campania în modele financiare în care plăteşti în funcţie de rezultatele campaniei, cost per conversie sau comision din vânzările generate.
Conform analizei RTB House, de cele mai multe ori, retargetarea este folosită strict pentru campaniile de generare vânzări ca acţiune pe termen scurt, cu scopul de a aduce utilizatorii care sunt în proces de cumpărare înapoi în site pentru a converti. Totuşi, multe companii au ajuns să folosească sisteme de retargetare în strategiile pe termen lung, pentru a targeta utilizatori inactivi. Astfel, retargetarea le reaminteşte oamenilor de brandul clientului şi creşte interacţiunea acestora cu site-ul.