Producătorul japonez de electronice "Panasonic" Corp. preia fabricantul american de echipamente de răcire "Hussmann" pe 186,6 miliarde yeni (1,5 miliarde dolari), urmărind astfel să intre în industria distribuţiei de alimente din SUA.
"Panasonic" se concentrează pe produsele cu marje de profit ridicate, renunţând la zonele care îi sunt neprofitabile, precum producţia de smartphone-uri.
"Vrem să facem din această achiziţie o locomotivă care să accelereze afacerile noastre globale", a declarat Kazuhiro Tsuga, directorul executiv al "Panasonic", adăugând: "Vom mai face achiziţii peste hotare".
În baza acordului cu societatea americană, "Panasonic" va prelua controlul "Hussmann" de la firma de private equity "Clayton, Dubilier & Rice" şi grupul industrial "Ingersoll Rand". Acesta din urmă va păstra 36,7% din compania americană.
"Hussmann" va deveni o subsidiară deţinută intergral de "Panasonic". Compania are poziţie de lider pe piaţa SUA.