Ikea se pregăteşte să deschidă, în primăvară, în Paris, primul său magazin din centrul unui oraş, parte a unei strategii care vizează adaptarea grupului suedez la modificarea obiceiurilor de consum şi la creşterea vânzărilor online, transmite Reuters.
Ikea este renumit pentru marile sale magazine cu o suprafaţă de peste 20.000 de metri pătraţi amplasate la marginea oraşelor, însă grupul suedez a fost nevoit să îşi modifice modelul de business pe fondul creşterii concurenţei şi al preferinţei consumatorilor de a comanda mobilă online de acasă în loc să se deplaseze până la periferia oraşelor.
Franţa este a treia mare piaţă pentru Ikea, după cea din Germania şi SUA.
În aceste condiţii, la data de 6 mai, grupul suedez va inaugura un nou magazin cu o suprafaţă de 5.400 de metri pătraţi care se va întinde pe două etaje pe Boulevard de la Madeleine, o zonă în apropierea Operei din Paris.
"Acest magazin a fost dezvoltat în ideea de a răspunde la aşteptărilor consumatorilor citadini", a subliniat într-un comunicat directorul Ikea France, Walter Kadnar.
Grupul suedez nu a dezvăluit cât a investit în noul său magazin din centrul Parisului, al 34-lea magazin Ikea din Franţa, şi nici care este cifra de afaceri sau gradul de frecventare preconizat. Ikea are 10.184 de angajaţi în Franţa, unde în anul fiscal 2017-2018 a realizat vânzări de 2,829 miliarde euro, în creştere cu 3% comparativ cu anul fiscal precedent, potrivit Agerpres.