Luarea lui Hristos - 1602 / Caravaggio (1571-1610)
Paştele, înainte şi după - momente ilustrate de mari maeştri
Miscellanea / 27 aprilie
Miscellanea / 27 aprilie
Luarea lui Hristos - 1602 / Caravaggio (1571-1610)
Miscellanea / 19 noiembrie, 09:00
Miscellanea /O.D. - 19 noiembrie
Miscellanea /O.D. - 19 noiembrie
Internaţional /A.F. - 19 noiembrie, 08:05
Companii /A.F. - 19 noiembrie, 07:59
Politică /A.F. - 19 noiembrie, 07:50
Politică /MAKE - 19 noiembrie
Companii /George Marinescu - 19 noiembrie
Macroeconomie /A.V. - 19 noiembrie
Editorial /Cătălin Avramescu - 19 noiembrie
Piaţa de Capital /F.A. - 19 noiembrie
Sport /Octavian Dan - 19 noiembrie
English Section /F.G. - 19 noiembrie
English Section /Octavian Dan - 19 noiembrie
Euro | 4.9764 |
Dolar SUA | 4.7176 |
Franc elveţian | 5.3172 |
Liră sterlină | 5.9544 |
Gram de aur | 393.2836 |
convertor valutar
»=Piaţa de Capital /A.V. - 19 noiembrie
Piaţa de Capital /A.I. - 18 noiembrie
Piaţa de Capital /A.V. - 15 noiembrie
Piaţa de Capital /A.I. - 15 noiembrie
Piaţa de Capital /A.V. - 14 noiembrie
Piaţa de Capital /A.I. - 14 noiembrie
1. Sacrificiul suprem pentru noi.
(mesaj trimis de Popa Daniel Gabriel din Sibiu în data de 27.04.2024, 11:12)
Jertfa supremă a Mântuitorului a fost pentru sociosferă, ca oricine crede în El să primească viața veșnică.
Crezând în Domnul Iisus Hristos, pe baza jertfei Sale, primim iertarea păcatelor.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.04.2024, 11:32)
Nu te supara, esti bun sa-mi explici?
Iisus este Dumnezeu,; Dumnezeu este cel care ne iarta pacatele; Iisus-Dumnezeu s-a sacrificat pentru ca Dumnezeu sa ne ierte pacatele.
Eu unul nu inteleg cum merge asta, daca tu intelegi, te rog sa o explici.
1.2. P.S. (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.04.2024, 11:37)
Adica, vreau sa spun ca daca Dumnezeu era hotarat sa ierte pacatele oamenilor, atunci o putea face direct, fara sa mai treaca prin scena crucificarii.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de Flo în data de 27.04.2024, 18:20)
Dumnezeu are o natural dreapta de care nu se poate dezice. Daca ierta cum zici tu, era nedrept. El nu poate sa fie nedrept. Dreptatea Lui cerea pedepsirea/plata pentru pacat. Asta a facut Hristos, a luat asupra Lui si a platit pacatul nostru.
Gandirea ta este "normala" dar nu este dumnezeiasca. Da, in alte religii "dumnezeu" face ce vrea, este capricious... Nu este cazul Tatalui ceresc.
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.04.2024, 20:25)
Adica nu conteaza ca nu a pedepsit pe pacatosi?
Sincer, este drept sa pacatuiasca cineva si sa fie pedepsit altcineva?
Actul dumnezeiesc al dreptatii este formal (un pacat, o pedeapsa), pedeapsa divina poate fi aplicata unui nevinovat, sau are loc dupa merit?
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de Flo în data de 27.04.2024, 20:43)
Cine a zis ca nu conteaza? Conteaza enorm. De aceea pacatosii care beneficiaza de iertare, prin ispasirea facuta de Altul, ii vor fi vesnic recunoscatori Aceluia.
Sincer, daca nu era aceasta cale, azi noi nu scriam aici si pamantul era pustiu. Simplist spunand, Judecatorul este cel care pronunta pedeapsa, apoi se da jos de pe tron si tot El sufera pedeapsa. A fost Judecatorul nedrept? A fost Judecatorul milos si iubitor?
Pentru cei care nu sunt de acord cu aceasta cale de "rezolvare", mai exista o cale. Sa stai inaintea acelui Judecator si sa spui; "Nu-mi place cum rezolvi Tu "problema asta", vreau sa platesc eu...."
Dumnezeu nu obliga pe nimeni ci spune "Daca vrea cineva sa accepte/creada..."
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de Nedumeritul în data de 27.04.2024, 21:05)
DUmnezeu este Judecatorul model, intre mila si asprimea Legii.
El coboara sa-l invete pe Avraam cum sa judece.
Pedepsirea lui Hristos - mielul nevinovat - este un model de judecata?
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de Flo în data de 27.04.2024, 21:23)
Dumnezeu este Dumnezeu si atat. Nu este constrans, cum scri, intre mila si asprimea legii. El este in Sine, printre alte caracteristici pe care le are in mod desavarsit, dreptate dar si dragoste. Nimeni nu-i impune lui o Lege care sa-L constranga. Legea exprima caracterul Lui.
Cand se coboara la Avraam, o face si pentru noi, ca sa vedem in relatia Avraam-Isaac o alta relatie Tata-Fiu. O relatie in care nu se mai aude un glas din cer, care sa spuna "suficient, ajunge!"
Tema mielului jertfit este prezenta in toata Scriptura. De ce oare? Nu e suficient de clar acest indicator, ca jertfa de la cruce e planul Tatalui pentru salvarea noastra?
Crucea nu e model. Pentru noi, cei care credem e Viata.
1.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.7)
(mesaj trimis de Nedumeritul în data de 27.04.2024, 22:13)
Ma incurci.
Ti-am cerut o explicatie simpla.
Nu am spus ca Dumnezeu este "constrans", am reprodus exegeza care descrie Chivotul drept Tron al lui Dumnezeu Judecator, asezat pe aripile Heruvimilor simbolizand Mila si Asprimea Legii (precizarea ta ca "Nimeni nu-i impune lui o Lege care sa-L constranga" este cam ca nuca-n perete, Legea a dat-o Dumnezeu Insusi, deci, ce spui?!)
In loc sa ma lamuresti, complici inutil.
Am intrebat: Pedepsirea lui Hristos - mielul nevinovat - este un model de judecata?
Mie mi se pare ca nu este un model de judecata sa pedepsepsesti un nevinovat.
1.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.8)
(mesaj trimis de Flo în data de 27.04.2024, 23:26)
Posibil sa te incurc. Pentru ca ti-ai facut propria sau ai acceptat de la altcineva aceasta exegeza. Unde scrie ca aripile heuvimilor simbolozeaza mila si asprimea? Nu e nevoie sa raspunzi, intrebarea e retorica. Eu am incercat doar sa iti spun ca Dumezeu nu este "intre" mila si judecata, ca si cum acestea ar fi externe.
Dumnezeu ofera o cale de salvare, mantuieste pe pacatosii care cred, iar tu intrebi daca este un model. Model pentru ce? Esti dumnezeu, ai vre-o lume de salvat? Iarta-mi intrebarea dar nu vad ce model ar putea sa fie. Ti se pare nedrept ce a facut Dumnezeu? Vrei sa-L judeci?
Ceea ce face Dumnezeu se numeste HAR. Adica ne ofera nu mila, nu dreptate, ci har, ceea ce nu meritam.
Daca jertfa de la cruce era model, atunci scria in Scriptura. Asa am facut Eu, sa faceti si voi...
Jertfa lui Hristos este unica, nu se mai repeta. Ca de altfel si vietile noastre scurte pe pamant. Crucea lui Hristos a fost si va ramane "o piatra de poticnire" pentru multi. Si sunt multe "de ce"-uri care impiedica pe multi sa creada...
Pedepsirea lui Hristos NU este un model de judecata. Dar asa a gasit Dumnezeu cu cale sa impace in Sine dreptatea si dragostea Sa. (Ar fi fost nedrept daca Dumnezeu jertfea pe altcineva pt noi. Dar El s-a jertfit pe Sine. Ca exemplu: este oare nedrept daca eu ca tata, ca sa-mi salvez copilul, ajung sa platesc eu cu viata? Bineinteles ca nu. Nedrept ar fi sa iau viata altcuiva ca sa o scap pe a copilului meu.)
Candva vom sta inaintea Lui, nu sa-L judecam noi pe El, ci invers. Pana atunci iti doresc o inima sincera, pentru ca cine-L cauta il va gasi.