Payseraa raportat o creştere cu 20% a numărului de plăţi digitale efectuate de către clienţii Business de la începutul anului 2023, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În această perioadă, clienţii Paysera Business au efectuat peste 17.000 de tranzacţii în valoare totală de 86 de milioane de lei în diferite valute, inclusiv EUR, USD, PLN şi BGN.
Platformă online Paysera operează pe piaţa românească din 2019 şi oferă transferuri internaţionale în peste 180 de ţări.
"Situaţia economică actuală a pus o presiune semnificativă asupra companiilor pentru a-şi optimiza costurile şi a creşte flexibilitatea. Multe companii implicate în operaţiuni globale, cum ar fi comerţul, transportul, importurile şi exporturile, unde comisioanele de transfer au fost în mod tradiţional ridicate, caută în mod activ noi soluţii. Serviciile Fintech apar ca o alternativă atractivă şi rentabilă pentru serviciile bancare digitale şi plăţile internaţionale, pe măsură ce comisioanele bancare continuă să rămână ridicate. Prin valorificarea beneficiilor fintech, companiile îşi pot eficientiza procesele de plată, pot reduce costurile şi pot rămâne competitive pe piaţa globală", spune Daniel Turbatu, Country Manager Paysera România.
Potrivit raportului companiei, aproximativ 75% dintre tranzacţiile finalizate de companiile româneşti înregistrate în platforma Paysera din ianuarie până în aprilie sunt transferuri internaţionale. Primele cinci valute străine utilizate cel mai frecvent sunt Euro, leva bulgară, forinţi maghiari, zloty polonez şi dolari americani. În special, a existat o creştere semnificativă a volumului tranzacţiilor pentru dolari SUA - cu 45% mai mult faţă de primele patru luni ale anului precedent. Majoritatea acestor transferuri sunt trimise către destinaţii precum China (inclusiv Hong Kong), Turcia şi Polonia.
Paysera a atins cifra de 1.000 de clienţi Business în România în acest an, şi mai mult de jumătate dintre aceştia au, pe lângă conturi IBAN româneşti şi EURO, şi IBAN în leva bulgărească. "Relaţia economică dintre Bulgaria şi România este din ce în ce mai puternică, România devenind al doilea partener comercial al Bulgariei în UE. Un număr tot mai mare de companii din ambele ţări îşi extind operaţiunile peste fluviul Dunărea, impulsionate de creşterea comerţului electronic şi de cooperarea sporită în sectoare precum turismul, transportul şi energia. Potrivit celui mai recent raport al Camerei de Comerţ şi Industrie Bulgaro-Română, cifra de afaceri comercială dintre cele două ţări a ajuns la 6,5 miliarde de euro în 2021, reprezentând o creştere impresionantă de aproape 40 la sută faţă de 2020", adaugă Daniel Turbatu.