Întrebarea dacă regulile privind salariul minim din Germania trebuie să se aplice şoferilor străini de camion care utilizează drumurile din această ţară i-a divizat pe deputaţi în dezbaterea cu Comisarul Violeta Bulc, ieri seară.
Comisia Europeană evaluează încă implicaţiile acestor reguli, pe care Germania le-a suspendat parţial (pentru şoferii aflaţi în tranzit) la începutul acestui an, însă în orice caz regulile UE trebuie respectate, a subliniat Comisarul.
Mulţi vorbitori au subliniat nevoia de a preveni dumpingul social şi de a asigura competiţia corectă între transportatori. Unii deputaţi au sugerat introducerea unui salariu minim la nivel UE şi au cerut Comisiei să facă propuneri care să protejeze drepturile sociale ale şoferilor şi condiţiile de muncă, inclusiv o listă neagră a companiilor care încalcă regulile.
Alţi vorbitori au fost de părere că impunerea unui salariu minim naţional pentru şoferii aflaţi în tranzit ar obstrucţiona libera mişcare a bunurilor, ceea ce ar fi contrar pieţii unice UE şi principiilor subsidiarităţi, creând costuri şi eforturi administrative suplimentare pentru companiile de transport din alte state membre UE.
Comisarul Bulc a subliniat că astfel de măsuri naţionale trebuie să respecte legislaţia UE. Comisia încă evaluează măsurile Germaniei şi impactul lor şi de aceea se află în imposibilitatea de a da un răspuns clar acestei întrebări parlamentare, a explicat ea.
Comisia se va concentra şi asupra chestiunii standardelor sociale şi de condiţii de muncă în sectorul transporturilor în viitorul pachet legislativ privind drumurile, programat pentru 2016, a mai adăugat Comisarul.