Vânzările Mega Image în România au crescut cu peste 10% în trimestrul al treilea, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ca urmare a reducerii TVA la alimente la 1 iunie, evoluţie care a susţinut rezultatele grupului belgian Delhaize în Europa de Sud-Est.
România, Serbia şi Greia sunt incluse de Delhaize în segmentul Europa de Sud-Est, unde grupul a înregistrat o creştere a vânzărilor de 11,2% (curs valutar constant), la 836 milioane de euro.
"În termeni comparabili, avansul veniturilor a fost de 5,1%, iar rezultatul a fost pozitiv în toate cele trei ţări, în special în România, unde a fost susţinut de reducerea TVA la alimente de la începutul lunii iunie. Cota noastră de piaţă a continuat să crească în cele trei ţări", se arată într-un comunicat publicat de Delhaize, citat de Mediafax.
Profitul operaţional al Delhaize în Europa de Sud-Est a avansat cu 16,2% în trimestrul al treilea ( la curs valutar constant), la 8 milioane de euro.
În primele nouă luni, grupul a obţinut în regiune venituri în urcare cu 8,1%, la 2,43 miliarde de euro şi un profit operaţional în creştere cu 22,1%, la 93 de milioane de euro. Rezultatele sunt calculate la curs valutar constant.
În trimestrul al treilea, Mega Image a deschis în România 12 magazine, numărul total al unităţilor ajungând la sfârşitul perioadei la 437. În octombrie, Mega Image a mai inaugurat două unităţi Shop&Go în Bucureşti.
Fondat în 1995, Mega Image este cel mai mare lanţ de supermarketuri din România, cu o reţea ce cuprinde în prezent 439 magazine în Bucureşti, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte şi alte oraşe din ţară, sub mărcile Mega Image (202), Shop&Go (234), AB COOL FOOD (1), Gusturi Româneşti (2).
Mega Image face parte din grupul belgian Delhaize, care va fi preluat de grupul olandez Royal Ahold, pentru circa 9,32 miliarde euro în acţiuni, fiind cea mai mare tranzacţie din industria de retail din aproape 10 ani.
Investitorii Delhaize vor primi 4,75 de acţiuni Ahold pentru fiecare acţiune proprie, potrivit unui anunţ din iunie al celor două companii.
Veniturile totale ale grupului Delhaize au crescut în trimestrul al treilea, în termeni comparabili, cu 1,7%, la 6,1 miliarde euro. În primele nouă luni, veniturile au atins 18 miliarde de euro. La sfârşitul trimestrului al treilea, Delhaize avea o reţea de 3.465 magazine.