Patrick Drahi, proprietarul grupului de telecomunicaţii Altice, este pe cale să cumpere casa de licitaţii pentru obiecte de artă Sotheby's, pentru 3,7 miliarde de dolari, relatează site-ul Variety.
În urma achiziţiei, Sotheby's va deveni un concern privat, la 31 de ani de la listarea companiei la bursa din New York.
Drahi a declarat că achiziţa nu are nicio legătură de capital cu Altice Europe sau Altice USA şi că va fi finanţată prin banca franceză BNP Paribas, precum şi prin titluri provenite din deţinerile sale personale.
"Toată viaţa am fost pasionat de acest domeniu şi cred că oportunităţile şi potenţialul de creştere ale Sotheby's sunt semnificative", a spus Drahi, care a descris casa de licitaţii ca fiind "o companie fascinantă, multi-seculară", care "a unit oameni din toată lumea prin intermediul culturii şi artei".
Drahi a spus că nu anticipează vreo schimbare în strategia sau managementul companiei.
Directorul general al Sotheby's,Tad Smith, a spus că Drahi "are o viziune pe termen lung şi împărtăşeşte viziunea brandului nostru pentru servicii extraordinare oferite clienţilor şi folosirea inovaţiilor pentru creşterea valorii companiei pentru clienţi şi angajaţi".
Smith a mai arătat că achiziţia va oferi Sotheby's oportunitatea de a accelera programul de iniţiative de creştere aplicat cu succes în ultimii ani, într-un mediu privat mai flexibil.
Drahi, a cărui participaţie la Altice USA a crescut în ultimele 12 luni de la circa 34% la 38%, intenţionează să "monetizeze o mică parte din Altice USA, în valoare de până la 400 de milioane de dolari, până la sfârşitul acestui an.
El a adăugat că nu intenţionează să vândă acţiuni la Altice Europe şi că va continua să fie dedicat în totalitate afacerilor de telecomunicaţii şi de media ale Altice, în special ale Altice Europe şi Altice USA.
Preluarea Sotheby's are loc prin intermediul companiei BidFair USA, controlată de Drahi.
Drahi este deja prezent pe piaţa americană prin intermediul achiziţiilor de către Altice a operatorilor prin cablu Suddenlink, în 2015, Cablevision în 2016 şi, recent, a firmei de media digitală Cheddar.