Producătorul alimentar Danone se află în negocieri avansate pentru vânzarea diviziei de nutriţie medicală grupului elveţian Nestle, după ce compania germană Fresenius SE a renunţat la această tranzacţie, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să îşi păstreze anonimatul.
Săptămâna trecută, directorul general al Fresenius, Ulf Mark Schneider, a declarat că firma nu este interesată în acest moment de achiziţii de peste 1 miliard de euro. Reprezentanţii Danone, Nestle şi Fresenius nu au comentat informaţia.
Chiar dacă vânzarea diviziei către Nestle ar fi cea mai probabilă decizie, tranzacţia va fi supusă aprobării autorităţilor de concurenţă pe unele pieţe din Europa Occidentală unde operează cele două companii, susţin sursele.
Există şi alte companii interesate de preluarea diviziei de nutriţie medicală a Danone, evaluată la aproximativ trei 3 de euro (4,1 miliarde de dolari).
Recent, Danone a anunţat că vânzările la divizia de nutriţie medicală au crescut în primul trimestru din 2014 cu 5,2%, la 328 milioane de euro, în timp ce în 2013 veniturile s-au ridicat la 1,3 miliarde de euro, reprezentând aproximativ 6% din încasările totale ale grupului.
Divizia de nutriţie medicală a Danone a obţinut 67% dintre vânzări din Europa, iar cele mai mari pieţe ale sale sunt Marea Britanie şi Franţa.
Grupul Danone, prezent în 120 de ţări, este unul dintre liderii mondiali din industria alimentară şi a înregistrat în 2012 vânzări de peste 20 de miliarde de euro.
Danone România are în portofoliu peste 80 de referinţe de produs, principalele mărci fiind: Activia, Danonino, Actimel, Nutriday, Cremosso, Danette şi Casa Bună.