Nestle, cea mai mare companie de produse alimentare şi băuturi din lume, anunţă rezultatele financiare înregistrate la nivel de grup pentru anul 2021, raportând o creştere organică de 7,5%, generată de un mix de cote de piaţă în creştere, redresarea sectorului out-of-home şi dinamica pozitivă din retail, potrivit unui comunicat de presă.
Mark Schneider, Nestle CEO, a comentat: "În 2021, ne-am concentrat în continuare pe punerea în aplicare a strategiei noastre pe termen lung şi pe accelerarea investiţiilor în creştere, navigând în acelaşi timp prin provocările lanţului de aprovizionare la nivel mondial. Creşterea noastră organică a fost puternică, cu o sporire a cotei de piaţă, în urma execuţiei disciplinate, a inovaţiei rapide şi a digitalizării intense. Întreaga echipă Nestle a demonstrat perseverenţă exemplară şi agilitate într-un mediu plin de provocări. Agenda noastră de sustenabilitate a progresat în continuare pe măsură ce lucrăm pentru bunăstarea consumatorilor noştri, contribuim la regenerarea mediului şi la consolidarea comunităţilor agricole din lanţurile noastre de aprovizionare. Mergând mai departe, suntem încrezători în puterea modelului nostru de creare a valorii".
• Zona Europa, Orientul Mijlociu şi Africa de Nord (EMENA)
- Creştere organică de 7,2%: 6,0% RIG; 1,2% pricing.
- Europa de Vest a înregistrat o creştere organică medie cu o singură cifră, cu RIG puternic şi preţuri uşor pozitive.
- Europa Centrală şi de Est a înregistrat o creştere organică de două cifre, cu RIG puternic şi preţuri pozitive.
- Orientul Mijlociu, Africa de Nord, Turcia şi Israel au raportat o creştere organică ridicată cu o singură cifră, cu o contribuţie echilibrată din partea RIG şi a preţurilor.
Potrivit comunicatului, creşterea organică a ajuns la 7,2%, cu RIG puternic de 6,0% susţinută de volum şi mix. Preţurile au crescut cu 1,2%, cu 2,5% în trimestrul al patrulea. Vânzările raportate în Zona EMENA au crescut cu 4,5%, la 21,1 miliarde CHF. Zona EMENA a raportat o creştere organică de o singură cifră, atingând cel mai ridicat nivel din ultimul deceniu. Creşterea a fost susţinută de evoluţia continuă a portofoliului înspre categorii şi canale cu creştere rapidă, precum şi de inovare. Toate pieţele au înregistrat o creştere pozitivă, cu evoluţii puternice ale vânzărilor conduse de Regatul Unit, Rusia, Italia şi Franţa. Zona a continuat să înregistreze creşteri ample ale cotei de piaţă, în special în ceea ce priveşte hrana pentru animale de companie, cafeaua şi preparatele culinare refrigerate.
Pe categorii de produse, PURINA PetCare a înregistrat o creştere de două cifre condusă de brandurile premium Gourmet, Felix şi PURINA Pro Plan, precum şi de produse veterinare. Creşterea a fost puternică pe toate canalele, în special în comerţul electronic şi în magazinele de specialitate pentru animale de companie.
Vânzările de cafea au crescut într-un ritm ridicat cu o singură cifră, susţinute de un impuls puternic pentru produsele NESCAFÉ şi Starbucks la domiciliu. Nestle Professional a raportat o creştere puternică de două cifre, ajutată de recuperarea ulterioară a canalelor out-of-home, în special în ceea ce priveşte consumul de cafea, notează sursa citată.
Vânzările în categoria Confectionery au crescut la o rată medie de o singură cifră, conduse de KitKat. Culinary a raportat o creştere de o singură cifră, fiind conduse de Maggi. Vânzările GARDEN GOURMET au continuat să crească într-un ritm de două cifre. GARDEN GOURMET Vuna, recent lansata alternativă de ton pe bază de plante, a cunoscut o cerere puternică, categoria de produse din plante continuând să înregistreze un ritm de creştere susţinut. Categoria Infant Nutrition a înregistrat o creştere pozitivă, cu sporirea cotei de piaţă, în ciuda scăderii natalităţii în contextul pandemiei.
În România, rezultatele financiare pentru anul 2021 au fost în linie cu cele obţinute la nivel global şi de zonă, cu o creştere organică de 10,5% susţinută de diversitatea portofoliului pe piaţa locală, în special de categoriile de cafea pentru consum acasă şi în sectorul out-of-home, precum şi de hrana pentru animale de companie. În contextul pandemiei, Nestle a continuat să îşi aducă sprijinul pentru susţinerea luptei împotriva COVID-19, şi a contribuit cu donaţii în produse în valoare totală de peste 300.000 CHF pentru comunităţile aflate în nevoie din România.
"Anul 2021 a fost un an aniversar pentru noi şi am dorit să-l celebrăm alături de colegii, de partenerii şi, bineînţeles, alături de consumatorii noştri, care ne-au determinat să fim din ce în ce mai buni în aceşti ani şi să aducem mereu pe piaţă produse de calitate, inovatoare şi sustenabile. În ciuda contextului, ne-am ambiţionat să ne adaptăm rapid la schimbările pieţei, să fim mai agili şi mai rezilienţi. Am lansat peste 30 de produse noi în toate cele 10 categorii pe care le avem în România. Am continuat proiectele de CSR sub cei trei piloni, nutriţie echilibrată, mediu şi oportunităţi de dezvoltare a tinerilor, dar am venit şi cu un proiect-concurs de idei pentru susţinerea restartării României după pandemie, idei excelente care vor fi puse în practică de anul acesta. În 2022, ne continuăm angajamentul faţă de comunitatea şi consumatorii noştri din România şi ne urmăm călătoria noastră regenerativă", declară Silvia Sticlea, Country Manager Nestle România.