Anul 2022 a însemnat pentru grupul hotelier Ensana cel mai bun an din istoria companiei hoteliere. 2022 s-a tradus prin afaceri de 65 de milioane de lei, cu 45% mai mari decât în 2019, considerat drept cel mai bun an de dinainte de pandemie.
"Putem spune deschis că, anul 2022 a fost un an bun pentru hotelurile noastre din Sovata, şi că am ajuns să ne putem bucura de roadele investiţiilor derulate în renovarea hotelurilor Ursina şi Sovata", spune Andrei Rusu, Director General Balneoclimaterica Grup.
Ensana Hotels Sovata se poate lăuda cu multe noutăţi pozitive: are în portofoliu un hotel complet renovat (Ursina) şi un hotel renovat în proporţie de 75% (Sovata), ceea ce i-a condus la venituri ce au depăşit încasările pre-pandemice din 2019.
Decizia proprietarilor Ensana de a renova două dintre cele trei hoteluri ale grupului în plină pandemie s-a dovedit o hotărâre extrem de înţeleaptă, deoarece afacerile grupului se află acum pe o pantă ascendentă. Următorul pas? Demararea de noi proiecte de investiţii care presupun construirea unui complex de camere premium.
Peste 59.700 de turişti au trecut pragul hotelurilor din Sovata în anul 2022, adică cu 40 % mai mulţi decât în 2021. O mare realizare, de care managementul grupului hotelier este extrem de mândră. "Am putut să acomodăm în hotelurile noastre un număr mult mai mare de turişti, obiectiv atins şi graţie disponibilăţii mai mari de camere aflate în circuitul turistic - acestea au revenit în circuitul hotelier după finalizarea investitiilor de renovare. E important pentru noi că am marcat această nouă perfomanţă - un număr mai mare de oaspeţi - în condiţiile în care avem un război la graniţă, o inflaţie în creştere şi o explozie a preţurilor la utilităţi. Iată, cresterea numarului de turişti este cel mai bun indicator care certifică revenirea apetitului de a călători de după pandemie", consideră Directorul Ensana Hotels.
În 2022, un turist a plătit pentru o noapte de cazare la hotelurile Ensana din Sovata un preţ de 375 de lei, ceea ce a generat vânzarea de peste 186.261 de zile de cazare. Aceştia au vizitat hotelurile atât în scopuri de relaxare, cât şi din cauze medicale. "Noi am mizat pe tendinţa post pandemică care a dus la căutarea de pachete medicale, de recuperare şi de imunitate", punctează Andrei Rusu. "De aici şi capacitatea de a vinde pachete balneare complete".
În 2023, grupul Ensana va termina renovarea hotelului Sovata - ultimele două etaje, recepţia şi holul hotelului, pentru ca în următorii doi ani să treacă la investiţii pe partea de wellness si tratament. "Vom mări capacitatea bazei medicale, vom moderniza şi lărgi spa-ul, pentru ca ulterior să lucrăm în forţă la mărirea capacităţii de cazare", completează Andrei Rusu.