Producătorul american de cosmetice şi articole de igienă Procter & Gamble (P&G) analizează împreună cu banca Goldman Sachs posibila vânzare a diviziei Wella (produse de îngrijire a părului) pentru aproximativ 7 miliarde dolari, au declarat pentru Reuters surse apropiate situaţiei.
În prezent, grupul se concentrează pe activităţile cele mai profitabile. Analiza ar putea genera vânzarea integrală sau parţială a diviziei, au spus sursele, menţionând că încă nu a fost luată o decizie. Un purtător de cuvânt al P&G a refuzat să comenteze.
În august, producătorul american a anunţat că va renunţa la 80-100 linii de producţie cu un ritm scăzut de creştere, ca să se concentreze pe circa 80 branduri, precum detergenţii Tide şi scutecele Pampers, care îi aduc cea mai mare parte din profituri şi venituri.
În noiembrie, P&G a anunţat vânzarea diviziei de baterii Duracell către gigantul Berkshire Hathaway, al miliardarului Warren Buffett. P&G a vândut deja cea mai mare parte a diviziei de hrană pentru animale către Mars şi Spectrum Brand Holdings.
Pe segmentul îngrijirii părului, P&G mai deţine Clairol, cumpărată în 2001 de la Bristol-Myers Squibb, în schimbul a 4,95 miliarde de dolari.
Printre posibilii cumpărători ai Wella, s-ar putea număra grupul anglo-olandez Unilever şi compania germană Henkel. Aceasta a mai fost interesată de Wella în 2002, înainte ca ea să fie vândută către P&G în 2003, la suma de 6,5 miliarde euro (8,1 miliarde dolari).