PENTRU DIGITALIZAREA ŞI DECABORNIZAREA TRANSPORTURILOR RUTIERE DIN ROMÂNIA UNTRR solicită alocarea a cinci miliarde de euro prin PNRR

G.U.
Miscellanea / 16 martie 2021

UNTRR solicită alocarea a cinci miliarde de euro prin PNRR

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR solicită Guvernului României includerea transporturilor rutiere în planul naţional de redresare şi rezilienţă (PNRR) care va fi transmis Comisiei Europene, pentru finanţarea prioritară a digitalizării şi a achiziţiei de vehicule comerciale licenţiate de transport rutier de marfă (peste 2,5 tone) şi persoane (peste 1+9 locuri) pe bază de gaz natural comprimat/lichefiat(CNG/LNG), iar în viitor şi a celor pe bază de hidrogen, precum şi pentru dezvoltarea de staţii de alimentare CNG/LNG în România, conform unui comunicat de presă remis redacţiei. UNTRR a transmis această solicitare Primului Ministru - domnul Vasile-Florin CÎŢU, Ministrului Finanţelor - domnul Alexandru NAZARE, Ministrului Mediului, Apelor şi Pădurilor - domnul Barna TÁNCZOS, Ministrului Transporturilor şi Infrastructurii - domnul Cătălin Drulă şi Ministrului Investiţiilor şi Proiectelor Europene - domnul Cristian Ghinea.

''Considerăm că este o oportunitate istorică pentru sectorul transporturilor rutiere din România să primească sprijin din partea mecanismului UE pe baza planului naţional de redresare şi rezilienţă pregătit de Guvernul României, stabilind priorităţile naţionale de reformă şi investiţii până în 2026. Noul mecanism oferă României posibilitatea fără precedent de a sprijini redresarea firmelor româneşti de transport rutier în urma crizei provocate de pandemia de COVID-19 şi de a realiza tranziţia verde în domeniul transporturilor rutiere prin sprijinirea transportatorilor rutieri români să achiziţioneze vehicule cu combustibili alternativi, pe modelul programelor de sprijin acordate de alte State Membre'', a declarat Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România.

De asemenea, în ceea ce priveşte transportul rutier, UNTRR a precizat în solitarea transmisă: ''Transportul rutier este coloana vertebrală care menţine economia românească şi europeană în mişcare. În ultimii ani, transportul rutier a fost cel mai mare contribuitor la exportul de servicii al României, cu un total de 5,68 miliarde euro în 2020 (pondere de 24,23%), în scădere cu 9,3% faţă de 2019, din care 5,53 miliarde euro (-9,34%) reprezintă transport rutier de mărfuri, restul fiind generat de transportul rutier de pasageri - 31 milioane euro (-39,2%) şi alte tipuri de transport rutier - 121 milioane euro (+6,1%), potrivit datelor Băncii Naţionale a României (BNR). Totodată, sectorul transportului rutier este un angajator major, însă evoluţiile negative recente la nivel european, determinate de adoptarea Pachetului Mobilitate 1 şi de criza Covid-19, afectează semnificativ transporturile rutiere româneşti, ameninţând competitivitatea şi chiar supravieţuirea multor firme care operează în acest sector economic important''.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România, a declarat: ''Digitalizarea este o necesitate pentru transportatorii români. Transportatorii rutieri români trebuie să-şi echipeze flotele cu soluţii digitale. În următorii 5 ani, toate vehiculele comerciale de peste 2,5 tone utilizate în transportul internaţional trebuie să fie echipate cu un tahograf inteligent. În acelaşi timp, transportatorii rutieri români trebuie să îşi dezvolte infrastructura digitală, care permite interoperabilitatea cu alţi operatori şi furnizori de servicii digitale, cum ar fi eCMR şi eTIR pentru transportul rutier de mărfuri. În ultimii ani, UNTRR a solicitat constant Guvernului României digitalizarea documentelor de transport şi măsuri concrete pentru începerea implementării e-CMR în România.''

Membrii UNTRR au declarat că decarbonizarea transporturilor necesită ''investiţii prioritare''

''În ciuda pierderilor şi incertitudinii economice, transformarea sectorului transporturilor rutiere va continua şi chiar în ritm accelerat în domeniul decarbonizării, având în vedere obiectivele europene ambiţioase ale Pactului Verde European, iar presiunea asupra sectorului de transport este foarte mare pentru a realiza o reducere cu 90% a emisiilor generate de transporturi până în 2050.

Transportatorii români doresc să investească în vehicule ecologice, iar la acest moment, CNG/LNG sunt singura soluţie fezabilă importantă pentru companiile româneşti care operează transporturi rutiere internaţionale în UE, având în vedere faptul că pe distanţe lungi, vehiculele electrice nu sunt viabile din punct de vedere economic.

România are mari rezerve de gaze naturale, iar noile descoperiri recente vor ajuta România să devină mai independentă din punct de vedere energetic, folosind resursele proprii de gaz natural pentru transporturile operate cu vehicule CNG/LNG'', a transmite UNTRR.

''Menţionăm că încă din 2019, UNTRR a solicitat sprijinul Administraţiei Fondului pentru Mediu pentru acordarea de subvenţii transportatorilor români în vederea achiziţionării de camioane CNG/LNG. Prin comparaţie, State Membre precum Franţa şi Germania oferă de mult timp subvenţii transportatorilor din aceste ţări pentru achiziţionarea de camioane CNG/LNG, prin programe de subvenţionare a achiziţiei de camioane CNG/LNG acoperind până la 40% din costul vehiculului (Germania), prin exceptarea vehiculelor CNG/LNG de la plata taxelor de drum şi prin instituirea unui nou bonus ecologic la achiziţia de vehicule ecologice sau pentru finanţarea prin leasing operaţional a vehiculelor grele electrice si a celor care funcţionează pe bază de hidrogen(Franţa)'' a precizat Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri în solicitarea transmisă Guvernului României.

''Totodată, majoritatea Statelor Membre şi-au dezvoltat o reţea de staţii de alimentare CNG/LNG, în prezent Germania având 817 staţii alimentare CNG/LNG, Italia - 1403, Bulgaria- 121 în timp ce în România nu există decât 3 staţii de alimentare CNG/LNG'', a declarat UNTRR.

De asemenea, UNTRR, a precizat: ''În acest context, considerăm că tranziţia verde prin decarbonizarea transporturilor rutiere din România este unul din domeniile prioritare pentru România, cu cea mai mare nevoie de sprijin prin finanţarea UE pentru:

- reînnoirea flotei (camioane, autocare şi autobuze) cu vehicule funcţionând pe combustibili alternativi prin acordarea de subvenţii transportatorilor români de până la 50% din costul vehiculului, similare celor acordate transportatorilor din alte State Membre pentru achiziţionarea vehiculelor CNG/LNG,

- dezvoltarea unei reţele de staţii de alimentare CNG/LNG în România la un nivel similar celorlalte State Membre UE.

Instrumentele sub umbrela Next Generation EU (UE - Generaţia Viitoare) oferă României oportunitatea istorică de a folosi sprijinul financiar european pentru relansarea economică competitivă, cu măsuri pentru atingerea obiectivelor de digitalizare şi decarbonizare în acelaşi timp''.

Conform comunicatului, UNTRR solicită Guvernului României valorificarea pragmatică şi concretă a sprijinului financiar important acordat de UE prin Pachetul de redresare - NextGenerationEU, respectiv alocarea a 5 mld. Euro pentru sectorul transporturilor rutiere prin planul naţional de redresare şi rezilienţă în următorii 3 ani, pentru digitalizare şi reînnoirea a jumătate din flota României de vehicule comerciale licenţiate de transport rutier de marfă (peste 2,5 tone) şi persoane (peste 1+9 locuri) pe bază de gaz natural comprimat/lichefiat(CNG/LNG) şi pentru dezvoltarea a 100 de staţii de alimentare CNG/LNG în România.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb