Producătorul de vase emailate Ves Sighişoara (VESY) a raportat, pentru primele nouă luni ale anului curent, o pierdere de 3,4 milioane de lei, cu circa 31% sub cea din intervalul ianuarie-septembrie 2020, conform raportului publicat ieri de companie pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Dinamica apare în condiţiile în care, veniturile din exploatare s-au ridicat la 15,14 milioane de lei, cu 3,6% peste cele din primele nouă luni ale lui 2020, în timp ce cheltuielile din exploatare au fost de 18,54 milioane de lei, în scădere cu 4,9% faţă de cele din intervalul ianuarie - septembrie 2020. Cele mai mari au fost cheltuielile de personal, în sumă de 6,93 milioane de lei, în scădere cu 7,4% comparativ cu cele din primele nouă luni ale lui 2020, în timp ce cheltuielile cu materiile prime s-au ridicat la 5,9 milioane de lei, în creştere cu 4,3%, pentru aceeaşi perioadă de raportare.
Compania are capitaluri proprii negative de 6,39 milioane de lei, în condiţiile în care, activele totale erau de 49,88 milioane de lei, în primele nouă luni ale lui 2021, cu 7,3% sub cele de la începutul anului, în timp ce datoriile totale se ridicau la 56,27 milioane de lei, în scădere cu aproape 25% faţă de cele de la data de 1 ianuarie 2021.
Ves Sighişoara este deţinută în proprţie de 95% de Chimsport Orăştie, companie ce a fost preluată anul trecut de Amer Sports, unul dintre cei mai importanţi producători de articole sportive din lume, cu brand-uri precum Salomon sau Wilson.
Acţiunile Ves Sighişoara sunt listate în Piaţa Principală a Bursei de Valori Bucureşti, dar au o lichiditate redusă. Faţă de ultimul preţ de tranzacţionare al acţiunii VESY, de 0,121 lei, evaluarea bursieră a producătorului de vase emailate se ridică la 24,1 milioane de lei.