Nestle anunţă rezultatele financiare înregistrate la nivel de grup pentru trimestrul 1 al anului 2022. Creşterea organică a ajuns la 7,6%, cu o creştere internă reală (RIG) de 2,4% şi pricing de 5,2%, conform unui comunicat de presă remis redacţiei. Creşterea a fost generalizată în majoritatea zonelor geografice şi a categoriilor, cu o dinamică continuă a vânzărilor cu amănuntul şi o redresare suplimentară a canalelor out-of-home. Vânzările totale raportate au crescut cu 5,4%, la 22,2 miliarde CHF (3M-2021: 21,1 miliarde CHF). De asemenea, în aprilie, Nestle Health Science a finalizat achiziţia pachetului majoritar de la Orgain, lider în nutriţia pe bază de plante.
Mark Schneider, Nestle CEO, a comentat:" În aceste prime luni ale anului, războiul din Ucraina a provocat suferinţe umane de nedescris. Rămânem concentraţi pe sprijinirea colegilor noştri de acolo şi pe acordarea de ajutor umanitar, în timp ce suntem alături de comunitatea internaţională în apelul la pace. Pe fondul acestui mediu provocator, am livrat o creştere puternică a vânzărilor organice cu RIG puternic. Am crescut treptat preţurile într-un mod responsabil şi am văzut o cerere susţinută din partea consumatorilor. Inflaţia costurilor continuă să crească puternic, ceea ce va necesita noi măsuri de stabilizare a preţurilor şi de atenuare pe parcursul anului. Echipa Nestle a abordat aceste probleme şi a avansat cu agilitate şi determinare obiectivele noastre de strategie şi sustenabilitate pe termen lung. Confirmăm obiectivele noastre pentru acest an".
Potrivit sursei citate, creşterea organică a ajuns la 6,9%, cu RIG solid de 2,8% şi pricing de 4,1%, cu o accelerare în majoritatea zonelor geografice şi a categoriilor. Schimbul valutar a avut un impact negativ asupra vânzărilor cu 5,4%. Vânzările raportate în Zona Europa au crescut cu 2,2%, la 4,6 miliarde CHF.
Zona Europa a raportat o creştere organică ridicată de o singură cifră, susţinută de politica de preţ, de un impuls susţinut al comerţului electronic şi de o redresare suplimentară a canalelor out-of-home. Zona a continuat să înregistreze creşteri ale cotei de piaţă, în special în ceea ce priveşte hrana pentru animale de companie, cafeaua şi alimentele pe bază de plante.
Pe categorii de produse, principalul motor de creştere a fost Nestle Professional, vânzările depăşind nivelurile din 2019. Vânzările categoriei Purina PetCare au crescut într-un ritm de două cifre, determinat de mărcile premium Purina ONE, Purina Pro Plan şi Gourmet, precum şi de produsele veterinare. Vânzările la categoria nutriţia sugarilor au crescut într-un ritm de două cifre, ajutat de creşterea cotei de piaţă. Categoria Confectionary a raportat o creştere medie de o singură cifră, cu o recuperare puternică pentru KitKat şi produsele sezoniere. Creşterea în segmentul de cafea a fost aproape plată, după o creştere puternică de două cifre în primul trimestru al anului 2021. Produsele Starbucks au rezonat puternic cu consumatorii. Culinary a înregistrat o scădere a vânzărilor, după o bază mare de comparaţie în 2021. Gama GARDEN GOURMET, produse pe bază de plante, a continuat să vadă impuls puternic.
"Nestle România a terminat primul trimestru cu o creştere de 12,9%, creştere susţinută de o evoluţie puternică pe toate categoriile. Această creştere se datorează alegerilor sustenabile şi cu un profil nutriţional echilibrat făcute în portofoliul companiei. În primele trei luni ale anului am făcut lansări în toate categoriile de produse Nestle, fiind aduse pe piaţă produse inovatoare sub branduri intrate în premieră în România - precum NESVITA (gustări de ovăz pentru micul dejun) şi NANCARE (suplimente pediatrice) sau fiind extinse gamele deja existente pe piaţă", spune Silvia Sticlea, Country Manager Nestle România.
Astfel, portofoliul Nestle a crescut în această primăvară cu noi produse potrivite pentru toate vârstele şi gusturile: MAGGI Ideea Zilei Pui cu ciuperci şi MAGGI Sos pentru Hamburger, Fitness Dark Chocolate, NESCAFÉ® Cappuccino Mocha şi NESCAFÉ Frappe Vanilla, NESCAFÉ Dolce Gusto Buondi şi Essenza di Moka, Starbucks By Nespresso Breakfast Blend şi The Premium Signature Chocolate, JOE Dreams Cocos, After Eight Strawberry, Les recettes de L'atelier Ciocolată neagră cu afine, migdale şi alune şi Ciocolată cu lapte, caramel, migdale şi alune, KitKat Pops, Smarties pungă şi sezonale de Paşte sub brandurile Smarties şi KitKat, iar în segmentul de hrană pentru animale de companie, gama Felix a fost relansată.
• Acordarea de ajutor umanitar populaţiei din Ucraina
De la începutul războiului, Nestle s-a concentrat pe sprijinirea angajaţilor săi, a familiilor lor şi a poporului ucrainean. Compania a mobilizat echipe din întreaga regiune pentru a obţine alimente şi provizii esenţiale pentru populaţia locală. Lucrând în parteneriat cu organizaţiile caritabile ucrainene, Nestle a organizat, de asemenea, sprijin umanitar direct în zona de război.
Conform comunicatului, Nestle este una dintre puţinele companii care continuă să păstreze rafturile aprovizionate pentru populaţia din Ucraina. Compania a reuşit să menţină în mare măsură operaţiunile în vestul ţării, în timp ce operaţiunile fabricii sale din Harkov au fost oprite din cauza bombardamentelor grele. Angajaţii Nestle
s-au oferit voluntar pentru a transforma Centrul de Distribuţie Harkov al companiei într-un centru de donaţii pentru a oferi hrană comunităţii locale. Până în prezent, Nestle a donat peste 40 de milioane de porţii de produse alimentare, băuturi şi nutriţie în întreaga ţară.
Nestle a fost şi continuă să fie în contact strâns cu cei 5.800 de angajaţi ai săi din Ucraina. Printre alte măsuri, compania le oferă plăţi salariale în avans, plăţi punctuale pentru a sprijini relocarea, menţinerea nivelului salarial pentru viitorul apropiat şi oferte de muncă în alte companii operate de Nestle.
În plus, Nestle a înfiinţat centre de sprijin în ţările vecine, cum ar fi Polonia, pentru a primi angajaţii şi familiile lor care au fugit din Ucraina. De exemplu, o parte din fabrica companiei din Rzeszow, Polonia a fost transformată în locuinţe pentru cei care fug, iar locuinţele temporare au fost amenajate în alte părţi ale Europei Centrale şi de Est.
Angajaţii Nestle din întreaga lume dau viaţă tradiţiei îndelungate a companiei de sprijin umanitar. Aceştia sprijină eforturile de ajutor umanitar prin donaţii către Federaţia Internaţională a Societăţilor de Cruce Roşie şi Semilună Roşie (IFRC), compania dublând toate contribuţiile. Compania a sprijinit, de asemenea, campania de #StandUpForUkraine a cetăţenilor din întreaga lume, promiţând sprijin monetar pentru Global Giving, care va oferi ajutor critic refugiaţilor care au fugit din Ucraina. În total, Nestle a asigurat peste 15 milioane CHF în contribuţii monetare şi de produse pentru populaţia Ucrainei în acest an.
"În România, ne-am mobilizat local şi am ajutat colegii şi refugiaţii din Ucraina cu 69 de tone de produse în valoare totală de peste jumătate de milion de franci elveţieni, aceste produse fiind donate prin intermediul partenerilor noştri de la Banca pentru Alimente, cărora le mulţumim pentru eforturi şi pentru parteneriatul din ultimii 5 ani!", spune Silvia Sticlea, Country Manager Nestle România.
• Perspectivele pentru întregul an 2022
''Ne aşteptăm la o creştere organică a vânzărilor în jurul valorii de 5% şi la o marjă a profitului operaţional între 17,0% şi 17,5%. Câştigurile per acţiune în monedă constantă şi eficienţa capitalului vor creşte'', se menţionează în comunicat.