Cei mai mulţi români intenţionează să ofere cadouri care să "îndulcească", să înfrumuseţeze şi să înveselească sărbătorile de iarnă, fără a face investiţii consistente în bunuri de folosinţă îndelungată, potrivit unui studiu recent realizat de institutul de cercetare "GfK" România. Raportul relevă că aceştia plănuiesc să cumpere mai degrabă: dulciuri de sezon (56,5%), obiecte de îmbrăcăminte, încălţăminte sau accesorii vestimentare (39%), decoraţiuni (28%), jocuri şi jucării (24%) şi produse sau servicii cosmetice.
Mai puţini români şi-au exprimat interesul pentru a achiziţiona de sărbători aparatură electrocasnică (9%), echipamente IT, telecomunicaţii şi dispozitive electronice (4%) sau alte servicii de telecomunicaţii (1%).
Echipamentele IT şi de telecomunicaţii sunt cumpărate atât pentru a le avea în casă, cât şi pentru a le oferi cadou copiilor, în vreme ce device-urile electronice şi serviciile telecom sunt destinate în mare parte propriei gospodării.
Printre aparatele electrocasnice, cele mai des menţionate sunt roboţii de bucătărie, maşinile de spălat rufe şi cuptoarele cu microunde. În fruntea listei de echipamente IT&C pe care românii intenţionează să le cumpere de sărbători se află telefoanele mobile şi desktop-urile, iar cei mai mulţi dintre românii interesaţi de cumpărarea unor dispozitivele electronice se vor orienta în această perioadă către camere digitale şi televizoa-re (în aceeaşi măsură TV clasic şi TV cu plasmă sau LCD).
Aproximativ 2 din 10 români au declarat că nu vor cumpăra nimic pentru sărbătorile de iarnă din acest an - proporţia fiind mai mare în rândul persoa-nelor care: au trecut de 50 de ani, a persoanelor din mediul rural, a celor care locuiesc singuri sau care nu au copii în gospodărie, precum şi în rândul persoanelor cu venituri sub 700 de lei.