Actualizare 12:52 MAI: Forţe suplimentare participă la căutarea planorului dispărut
Peste 850 de pompieri, jandarmi, poliţişti, militari, salvamontişti, pădurari şi voluntari participă sâmbătă dimineaţa la căutarea planorului dispărut în urmă cu două zile, forţele care participă la această acţiune fiind suplimentate din dispoziţia viceprim-ministrului pentru securitate naţională, ministrul afacerilor interne, Gabriel Oprea, potrivit unui comunicat MAI.
Ministerul Afacerilor Interne (MAI), în urma analizelor care au avut loc la finalul primei zile de căutări, ieri, vicepremierul Gabriel Oprea a dispus ca un număr de 210 pompieri din ISU Dolj, Teleorman, Vâlcea, Bacău, Vrancea, Alba, Mureş, Călăraşi şi din Unitatea Ciolpani să se alăture forţelor mobilizate deja pentru această operaţiune "complexă" de căutare, arată sursa. Aceste forţe au la dispoziţie opt autocamioane şi patru şenilate (trei în Braşov şi una în Prahova).
În judeţul Braşov, a fost amplasat un punct de comandă mobil coordonat de prim-adjunctul şefului IGSU, care va conduce din teren operaţiunile de căutare de la sol, se arată în comunicatul citat.
Misiunile de astăzi se vor desfăşura în judeţele Braşov, Prahova, Argeş şi Dâmboviţa.
Componenta aeriană a misiunilor este asigurată de două elicoptere ale MAI şi patru ale MApN, acestora urmând să li se alăture aparate de zbor aparţinând Aeroclubului României.
Primele zboruri de căutare au început astăzi în jurul orei 06:30, fiind vizată, în primă fază, zona Bran, Sinaia, Predeal. Au fost stabilite sectoare de căutare, la fel ca şi ieri, atât pentru echipajele de la sol, cât şi pentru aparatele de zbor.
(A.C.)
----------------
Peste 650 de forţe şi 99 de vehicule şi aeronave sunt implicate în căutările pilotului planorului a cărui dispariţie a fost sesizată joi, potrivit unui comunicat al Ministerului Administraţiei şi Internelor (MAI), citat de Agerpres.
Alături de elicopterele MAI şi ale Ministerului Apărării Naţionale (MApN), la această operaţiune participă patru avioane aparţinând Aeroclubului României şi un elicopter aparţinând unei firme private. Pentru acoperirea eficientă a perimetrului de căutare, fiecare aeronavă desfăşoară misiuni în zone prestabilite.
Sunt implicate resurse şi de la Salvamont, Ocolul Silvic şi Transsylvania Offroad Club.
Viceprim-ministrul Gabriel Oprea, ministrul Afacerilor Interne, este informat permanent de evoluţia operaţiunilor de căutare care sunt coordonate prin Centrul Naţional de Conducere Integrată al MAI, se precizează în comunicat.
Toate informaţiile care sunt primite de către structurile implicate în misiune, precum şi cele venite din partea cetăţenilor sunt verificate în teren.
Pentru eficientizarea operaţiunilor de căutare-salvare au fost consultaţi inclusiv specialişti şi piloţi din cadrul Aerodromului Ghimbav, care au efectuat frecvent zboruri în perimetrul unde s-a executat şi zborul de ieri al planorului.
Procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Braşov au deschis un dosar penal cu privire la faptul că un planor care a decolat joi fără un plan de zbor a dispărut, iar pilotul, singura persoană aflată la bord, nu a mai contactat reprezentanţii Aeroclubului din oraşul Ghimbav sau familia şi nu a mai revenit la bază.
Potrivit unui comunicat al Parchetului General remis ieri redacţiei, din primele cercetări a rezultat că pilotul a închiriat de la Aeroclubul Ghimbav serviciul de transport al planorului proprietate personală, iar în temeiul acestei relaţii contractuale a fost condus cu un avion în masivul Postăvarul, de unde a iniţiat procedura de zbor.
Joi seară, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Braşov a fost sesizat de către ROMATSA despre faptul că un planor care a decolat în jurul orei 12:30 din zona Aerodromului Ghimbav nu a mai revenit la bază.
Din datele obţinute rezultă că aparatul de zbor este un planor, la bordul căruia se afla o singură persoană, un pilot în vârstă de 56 de ani, cu mare experienţă, şi care executa un zbor privat în zona Postăvarul.
1. costisitoare operatiune....
(mesaj trimis de eu în data de 10.08.2015, 10:20)
Uite asa se irosesc resurse imense care ar fi facut diferenta intre viata si moarte pentru zeci de alte victime ale unor accidente involuntare. Cand cineva pleaca cu un planor, isi asuma niste riscuri. Cand cineva este lovit pe trotuar sau pe trecerea de pietoni de o masina, pot intelege sa se cheltuiasca resurse publice. Statul roman nu mai are masura in actiuni. Nu cred ca se va mira nimeni cand fondurile nu vor mai ajunge sau vor trebui suplimentate.