Fashion Days, liderul pieţei online de fashion din România, a încheiat duminică cel mai mare eveniment de sale al anului. În perioada 11-15 noiembrie au fost vândute aproximativ 450.000 de produse, în timp ce donaţiile din cele 9 containere amplasate în Bucureşti, Cluj, Constanţa, Timişoara şi Braşov au acumulat peste 8 tone de îmbrăcăminte şi încălţăminte, conform unui comunicat de presă.
Robert Berza, General Manager Fashion Days, a declarat: "Traversăm un an altfel, aşa că am decis să marcăm şi Black Friday-ul într-un mod diferit, prin Ediţia de bun simţ de la Fashion Days. Cu această ocazie le-am reamintit cumpărătorilor că le-am pregătit cele mai bune oferte şi totodată le-am lansat provocarea de a face fapte bune, donând o parte dintre hainele pe care aceştia nu le mai poartă. Astfel, am reuşit să acumulăm încă din primele zile peste 22.000 de articole donate, respectiv peste 8 tone de îmbrăcăminte şi încălţăminte, care vor fi alocate de către Banca de Haine, în perioada imediat următoare, celor care au nevoie de ele. Ne-am bucurat să vedem că prin implicarea şi mobilizarea comunităţii putem face donaţii importante pentru cei care provin din medii defavorizate şi le mulţumim tuturor celor care au răspuns deja invitaţiei noastre, dar şi celor care urmează să doneze. Credem cu tărie că e important ca donaţiile să devină un gest recurent şi de #bunsimţ în vieţile noastre, ale tuturor"
În prezent, colectarea donaţiilor continuă, urmată de procesul de igienizare şi transport către Asociaţia Banca de Haine. Până astăzi, 16 noiembrie, cea mai mare cantitate a fost colectată în Bucureşti, aproximativ 7 tone, urmată de Braşov, unde s-au ridicat aproximativ 540 de kg, Cluj - aproximativ 500 kg, iar la Timişoara şi Constanta - peste 500 kg cumulate.
Black Friday 2020 s-a încheiat cu vânzări de peste 80 de milioane de lei la Fashion Days, iar aplicaţia a rămas principala sursă de comenzi, cu peste 80% din valoarea comenzilor plasate, procent în continuă creştere de la an la an. Numărul produselor comandate a înregistrat o creştere de peste 25%, în timp ce valoarea medie a coşului de cumpărături s-a situat la nivelul anului trecut - aproape 460 lei.
"Clienţii au cumpărat din ce în ce mai mult online pe timpul acestei pandemii şi au descoperit beneficiile pe care noi le comunicăm constant: gama mai mare de produse, preţuri bune, servicii rapide de livrare şi retur. Black Friday a cimentat această tendinţă, iar pentru noi a fost extrem de provocator să scoatem din depozit 250 de mii de produse şi să păstrăm o viteză excelentă de livrare, chiar şi la aceste volume. Am avut peste 4 milioane de vizite pe parcursul evenimentului şi am observat un trend puternic spre produsele de valoare mai mică, semn că românii sunt puţin mai cumpătaţi în această perioadă. E un semn pe care l-am luat în calcul pentru Sărbători, aşteptările noastre fiind ca şi luna decembrie să se menţină la un ritm de creştere de 60-70% faţă de anul trecut, aşa cum am văzut de la începerea pandemiei" a adăugat Robert Berza, General Manager Fashion Days.