"PSA Peugeot Citroen", cel mai mare producător auto din Franţa, respectiv al doilea din Europa, a anunţat că vânzările sale au scăzut cu 8,7% în 2008, în contextul în care criza creditelor şi înrăutăţirea perspectivelor economice au lovit pieţele auto la nivel mondial.
Compania a vândut 2,952 milioane de vehicule în 2008, faţă de 3,234 milioane în 2007, însă grupul a precizat că şi-a menţinut cota de piaţă de 5% în acest climat economic dificil.
Oficialii companiei franceze au afirmat: "
Vânzările autoturismelor marca Peugeot au scăzut cu 9,7% anul trecut, iar cele purtând marca Citroen - cu 7,5%.
În Europa de Vest, vânzările grupului s-au redus cu 10,5%, la 2,079 milioane de unităţi, însă compania a înregistrat o cotă de piaţă de 13,8%, la fel ca în 2007. Rezultatele cele mai slabe au fost consemnate în Spania, Marea Britanie şi Italia.
În Europa Centrală şi de Est, scăderea a fost de 6,1%, la 204.000 de vehicule. Rusia a fost singura piaţă pe care vânzările au avansat, înregistrând o creştere de 59%, la 59.000 vehicule. În China, vânzările au scăzut cu 14,2%, la 179.000 unităţi.