Piaţa berii a crescut în pandemie
O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea / 7 aprilie 2021
Pandemia şi izolarea nu i-a împiedicat pe oameni să se "răsfeţe" cu un pahar de bere, iar acest lucru s-a văzut în ceea ce priveşte vânzările. S-a consumat mai mult acasă decât în deplasare. Volumul pieţei berii a crescut în 2020 în ţara noastră cu 0,5% în volum, ajungând la 16,75 milioane hectolitri.
Din cauza pandemiei, consumatorii au preferat ambalajele de unică folosinţă: sticlă nereturnabilă, plastic sau doză, arată datele publicate de Asociaţia Berarii României. Ponderea sectorului HORECA în vânzările de bere a scăzut la 8% în 2020, de la 15% anul anterior. Dacă înainte de pandemie, berea servită în sectorul ospitalităţii genera 443 milioane de euro în economia autohtonă, în 2020 a adus doar puţin mai mult de jumătate, respectiv 241 milioane de euro. Potrivit asociaţiei: "Volumul pieţei berii s-a menţinut la nivelul anului anterior; a înregistrat o evoluţie de +0,5% în volum, ajungând la 16,75 milioane hl. În contextul Covid-19, românii au preferat ambalajele de unică folosinţă: sticlă nereturnabilă, plastic sau doză. Ponderea sectorului HORECA în vânzările de bere a scăzut la 8% în 2020, de la 15% anul anterior. Mixurile de bere şi berile aromatizate au crescut cu 6%, în timp ce specialităţile de bere au scăzut cu 28%". Industria berii asigură la nivelul întregii ţări, direct şi indirect, un număr de aproape 61.000 locuri de muncă şi acoperă exclusiv din producţia locală aproximativ 97% din consumul intern de bere, iar 50% din ingredientele folosite la fabricarea berii provin din agricultura României, spun reprezentanţii Asociaţiei Berarii României.
Dragoş Constantinescu, preşedintele Asociaţiei Berarii României a declarat: "2020 a fost un an cu multe provocări pentru societate şi pentru piaţa de bere din România. Restricţiile impuse din cauza situaţiei generate de coronavirus au afectat puternic sectorul ospitalităţii şi, implicit, industria noastră. Pierderile cauzate de închiderea HORECA au fost compensate parţial de achiziţiile din comerţul cu amănuntul, mutându-se consumul de bere acasă, precum şi de faptul că a fost un an cu vreme bună. Totodată, presupunem că piaţa s-a menţinut la nivelul anului anterior şi datorită faptului că mulţi români din afara ţării, din cauza restricţiilor din statele unde îşi desfăşurau activitatea, au revenit pentru o perioadă acasă, au stat alături de familie şi şi-au petrecut aici concediile". Julia Leferman, director general Asociaţia Berarii României, a vorbit despre efectele crizei: "Pe fondul crizei sanitare, din dorinţa de a păstra distanţarea socială şi de a evita călătoria necesară returnării ambalajelor, românii au optat în 2020 pentru ambalajele de unică folosinţă, fie că vorbim de sticlă sau de plastic. Astfel, sticla nereturnabilă a înregistrat o creştere de 58% faţă de 2019, lucru datorat în mare măsură opririi sau diminuării activităţii în Horeca. Ambalajul tip PET a avut un avans de 2,2%, ceea ce marchează o contra-tendinţă, după 5 ani de scădere constantă, în care a pierdut 9 pp din ponderea deţinută între ambalaje".
Contribuţiile membrilor Berarii României la bugetul statului înregistrează o tendinţă în creştere, acesta atingând doar anul trecut 289 milioane euro. Nivelul contribuţiei cumulate din partea membrilor asociaţiei în ultimii 17 ani a depăşit 4,17 miliarde euro. De asemenea, eforturile investiţionale ale producătorilor de bere membri ai asociaţiei s-au ridicat la 72,8 milioane euro în 2020. Investiţiile cumulate ale membrilor Berarii României în cei 17 ani de la înfiinţarea asociaţiei au atins 1,7 miliarde euro. În ceea ce priveşte preferinţele consumatorilor în funcţie de tipurile de ambalaje, după o creştere constantă de peste 5 puncte procentuale între 2015 şi 2019, sticla a scăzut anul trecut faţă de 2019 cu 2,6%. A crescut preferinţa pentru ambalajele de unică folosinţă. Astfel, sticla nereturnabilă a înregistrat o creştere de 58% faţă de 2019, iar ambalajul tip PET un avans de 2,2%. Totodată, berea ambalată la doză a crescut anul trecut cu 1,7 pp, păstrând tendinţa de creştere a ultimilor ani.
Berea la draft a scăzut cel mai mult, datorită închiderii parţiale sau totale a sectorului ospitalităţii pe parcursul ultimului an, de la 3,4% în 2019 la 2% anul trecut. Ponderea pe fiecare tip de ambalaj - sticlă: 27,4%, doză: 23,9%, butoi: 2%, PET: 46,7%. Referitor la tipurile de bere consumate, berea lager a continuat să domine preferinţele românilor şi anul trecut, cu o pondere de 93,8%, în uşoară creştere faţă de anul anterior.
Mixurile de bere şi berile aromatizate şi-au adjudecat 3,2% din piaţă, iar categoria specialităţi, în care intră, printre multe altele, berea neagră, nepasteurizată, albă, ale, roşie etc. 1,6% din piaţă, iar berea fără alcool a deţinut o pondere de 1,4%. Numărulul producătorilor de bere a crescut la 86 în 2020, faţă de 68 în 2019.
1. Deci poporul
(mesaj trimis de Cristian în data de 07.04.2021, 06:41)
Deci poporul pare hotărât să se injecteze in vena cu vaccinuri experimentale ale corporațiilor doar pentru a putea bea o bere în oraș, ceea ce e foarte tare... Sclavie dusă la extrem...
Nimeni nu răspunde la următoarea întrebare simplă:
"De ce as avea nevoie eu, om liber, de un cod QR (Semnul FIAREI) pentru a putea mânca în oraș???"
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2021, 17:35)
Tu ai avea nevoie de creier nu de cod QR, care oricum nu înțelegi ce este, de ce este folosit si care nu are nicio legatura cu Covid sau vaccinarea.
1.2. Măi sulă... (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Cristian în data de 07.04.2021, 21:30)
Măi sulă...daca ești un sclav belit, umil și nu poți ieși din casă, sa bei o bere (aroganță maximă) la ce îți folosește creierul?
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2021, 21:48)
In crize / depresii economice consumul de alcool creste!
semnat comenturi "cretine"
2.1. E adevarat (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Cristian în data de 07.04.2021, 22:40)
E adevarat dar lumea nu merge la bar pentru că nu-și poate permite să-și înece amarul într-un bax de bere cumpărat de la market, ci pentru socializare.
Se pare că până și simpla socializare la o bere a devenit în lux cu acești fasciști, iar scopul este unul POLITIC, psihologic, tre sa fii idiot, ca om, să nu înțelegi că e un plan în desfășurare, sa nu vezi detaliile, indiciile..