Reporter: Cum a evoluat activitatea DPD România pe parcursul acestui an comparativ cu anul trecut?
Lucian Aldescu: Activitatea DPD a fost foarte bună în comparaţie cu anul trecut, în primul semestru am raportat 31% creştere în vânzări, comparativ cu 2013. Datorită investiţiilor şi rezultatelor din prima parte a anului, estimăm că sfârşitul de an ne va aduce creşterea estimată pentru 2014.
Reporter: În ce fel a fost afectată DPD România de criza economică?
Lucian Aldescu: Criza economică a afectat major întreaga economie a României, mai puţin domeniul de e-commerce care creşte în fiecare an cu peste 30%. Un efect al crizei este scăderea volumului de trimiteri B2B (n.r. tranzacţii comerciale online care au loc între două companii) şi creşterea volumului de trimiteri B2C (n.r. tranzacţii între o companie şi consumator).
DPD România a investit în fiecare an, începând cu 2008, peste 500 mii de euro.Toate aceste investiţii au ca scop inovarea şi eficientizarea proceselor. Este primordial să ai abilitatea să te adaptezi rapid în timpul crizei şi să nu te rezumi doar la reducerea de costuri.
Reporter: Ce cifră de afaceri a avut compania în primele şase luni ale anului în curs (evoluţie faţă de perioada similară a lui 2013)?
Lucian Aldescu: DPD România a avut în primul semestru afaceri cu 31% mai mari decât în perioada similară a lui 2013.
Pentru întreg anul 2014, estimăm o cifră de afaceri de aproximativ 17 milioane euro şi investiţii de peste un milion de euro, concentrate în lansarea şi dezvoltarea de noi produse şi servicii.
Reporter: Care este volumul de colete/plicuri transportate, în medie, într-un an?
Lucian Aldescu: Într-o zi obişnuită, curierii DPD livrează peste 15.000 de trimiteri. În perioadele de vârf, de genul Black Friday sau Crăciun, volumul poate creşte cu 40-60%, depăşind pragul de 24.000 de colete livrate zilnic. La nivel de grup, în reţeaua DPD circulă 3 milioane colete zilnic.
Reporter: În ce zone vă efectuaţi activitatea?
Lucian Aldescu: DPD România este parte a grupului La Poste, numărul 2 în Europa în curieratul rutier. Azi DPD România oferă soluţii complete de livrare şi în ţările vecine: Bulgaria şi Ungaria.
Reporter: V-aţi mărit/micşorat aria de acoperire?
Lucian Aldescu: DPD are o acoperire naţională de 100% în fiecare ţară în care activează. La nivel de grup, direcţia în care ne îndreptăm este Asia.
Reporter: Câţi angajaţi activează în companie?
Lucian Aldescu: Avem peste 200 angajaţi şi peste 100 subcontractori care au la rândul lor 400 angajaţi.
Ca urmare a rezultatelor financiare pozitive raportate în ultimii ani şi a creşterii constante a volumului de colete livrate, personalul DPD România a crescut în ultimii ani.
Reporter: Ce planuri de investiţii aveţi pentru acest an şi ce buget veţi aloca pentru realizarea lor?
Lucian Aldescu: Păstrând trendul ultimilor ani, şi în 2014, DPD a bugetat investiţii de peste un milion de euro în lansarea şi dezvoltarea de noi produse şi servicii precum şi în consolidarea DPD România ca hub strategic important al grupului în Balcani.
Reporter: Cum caracterizaţi piaţa pe care activaţi (lipsuri, necesităţi, competiţie etc.)?
Lucian Aldescu: Curieratul este o piaţă în creştere şi competitivă. În 2014, piaţa de curierat în România s-a consolidat, avem trei mari furnizori "domestici" acum care trebuie să asigure servicii mai ales în zona de e-commerce. Este nevoie de o strategie pe termen lung, bine gândită, şi care trebuie susţinută prin investiţii constante şi bugetate eficient. O infrastructură modernă şi performantă în România poate dezvolta şi mai mult piaţa de curierat.
Reporter: Cum vedeţi această piaţă în viitor?
Lucian Aldescu: Piaţa va creşte în continuare datorită e-commerce-ului - care este cel mai dinamic motor de creştere. Cumpărătorul va avea acces la toate serviciile cu valoare adăugată pe care companiile de curierat le vor pune la dispoziţia acestuia.
Reporter: Cu ce probleme vă confruntaţi în activitatea zilnică?
Lucian Aldescu: Una dintre problemele cu care ne confruntăm este legată de obiceiul de plată al clienţilor români. Peste 90% dintre aceştia preferă plata cash în dauna celei electronice, mai sigură, rapidă şi eficientă. De asemenea, necompletarea tuturor datelor de livrare, mai ales a codului poştal, sunt factori care îngreunează întregul proces de expediere.
Reporter: Care sunt serviciile pe care le oferă DPD?
Lucian Aldescu: DPD Classic Naţional - 24 ore livrare uşă la uşă în România; DPD Classic Internaţional - 24 - 96 ore livrare uşă la uşă în Europa; Servicii cu valoare adăugată - ramburs bancar, livrare sâmbătă, retur documente, CS 24/7, Predict, Livrarenoua.ro, România - Bulgaria la acelaşi preţ etc.
Cu peste 3 milioane colete livrate zilnic, DPD este unul dintre liderii internaţionali ai serviciilor de coletărie şi curierat express. Compania deţine cea mai importantă reţea rutieră din Europa şi livrează în 230 de ţări din lume.
DPD Internaţional are 24.000 angajaţi şi o flotă de 18.000 de vehicule, care operează în peste 800 de locaţii din 40 de ţări. Acţionarul majoritar, cu 83,32 % din acţiuni, este GeoPostGroup, subsidiară aflată în proprietatea grupului francez La Poste. Cu o cifră de afaceri consolidată de peste 4,4 miliarde euro în 2013, GeoPost este în prezent al doilea cel mai mare furnizor de servicii de curierat şi coletărie din Europa.