Piaţa de mobilă din România va ajunge, în 2011, la valoarea de 1,1 miliarde de euro, dacă va fi păstrată rata de creştere de peste 10% înregistrată între 2002 şi 2006, potrivit NewsIn. În prezent, în România, mobila din categoria medie domină piaţa, dar în viitorul apropiat piaţa va fi polarizată pe categoriile calitate şi preţ reduse pe de o parte şi calitate şi preţ ridicate (categoria de lux), pe de altă parte. Acest fapt oferă oportunităţi pentru toţi jucătorii din piaţă.
În perioada 2002-2006, categoria de mobilă premium a înregistrat cea mai mare creştere de vânzări datorită importurilor mari.
Vânzările din categoria medie de mobilier au fost concentrate în aceeaşi perioadă în jurul celor mai importanţi retaileri şi au crescut de la 52,55% cotă de piaţă din totalul vânzărilor de mobilă în 2004, la 63,6% în 2006. Majorarea cotei de piaţă la această categorie de mobilă s-a datorat investiţiilor făcute în lanţurile de magazine de către Mobexpert, Elvila şi Staer. Piaţa de mobilă din România a fost formată în această perioadă din 55% producţie internă şi 45% importuri.
În 2007, pe piaţă vor pătrunde şi companiile multinaţionale de mobilă. Ikea va deschide primul magazin la sfârşitul lui martie, în urma unei investiţii de 25 milioane euro. Acest fapt va accentua competiţia şi va influenţa producătorii locali care vor urma trendul produselor de mobilier de tip modular. Potrivit unui studiu citat de NewsIn, există în prezent o mare diferenţă între piaţa de mobilă din România şi cea din celelate ţări comunitare. Românii cheltuiesc pentru mobilier de zece ori mai puţin decât media cheltuită de ceilalţi europeni.