Producătorul român de lacuri şi vopsele Policolor lansează campania naţională "Culorile României", ediţia 2016, investiţia companiei în cele 13 proiecte fiind estimată la peste 120.000 de euro, potrivit unui comunicat trimis redacţiei.
"Culorile României" vor ajunge anul acesta în trei comune - Mânzăleşti (Buzău), Corbi (Argeş), Luncaviţa (Tulcea) - şi în trei oraşe - Tismana, Râmnicu Sărat şi Constanţa -, pe o nouă locomotivă pictată pentru CFR Călători, precum şi la Muzeul Naţional al Satului "Dimitrie Gusti" şi Muzeul de Etnografie Tulcea, ca şi la Centrul Cultural Cârţişoara, pe case şi şcoli din Cârţişoara şi Mârşa din judeţul Sibiu.
"Policolor îşi propune să identifice, să susţină şi să dezvolte modele autentice de urmat: oameni care prin munca lor susţin comunitatea, sate care doresc să îşi păstreze identitatea şi oraşe care luptă cu griul şi dezvoltă zone de culoare. Numitorul comun - inovaţia şi tradiţia", a declarat Marius Văcăroiu, CEO Policolor, în conferinţa de lansare a ediţiei 2016 a campaniei naţionale "Culorile României", desfăşurată marţi la Muzeul Satului.
Potrivit acestuia, investiţia Policolor în cele 13 proiecte din 2016 este estimată la peste 120.000 de euro şi constă în furnizarea a circa 12 tone de vopsea, lac, grund, baiţ pentru renovarea şi punerea în valoare a obiectivelor stabilite şi cheltuieli cu premii pentru artiştii care au câştigat concursurile de creaţie.
Cele două concursuri de creaţie, derulate până la sfârşitul lunii aprilie 2016 de către Policolor, s-au adresat studenţilor, masteranzilor şi tinerilor artişti de la facultăţile de profil din ţară. În doar trei săptămâni de concurs s-au înscris 380 de participanţi, au fost depuse 90 de lucrări, iar cele cinci proiecte câştigătoare vor fi "aplicate" pe patru vapoare de la Constanţa şi pe o locomotivă electrică din parcul CFR Călători. Conform graficului agreat, lucrările la vapoare se vor finaliza la începutul lunii iunie, iar Locomotiva "Pasărea Măiastră" va intra în circulaţie din 12 iunie.
Până în acest moment, 450 de voluntari şi-au anunţat implicarea în acţiunile din acest an.
Conform Cameliei Dragomirescu, director de marketing Policolor, la finalul lunii iunie pe pagina de Facebook a campaniei va fi lansat un nou concurs, cu 51 de premii, constând în vopsea necesară pentru reamenajarea a 51 de locuinţe.
Managerul Muzeului Satului, Paula Popoiu, a salutat, în conferinţa de presă, colaborarea cu Policolor, graţie căruia "a fost colorat Salonul de dans din partea nouă a muzeului".
O direcţie importantă a proiectului "Culorile României" este aceea de a implica în comunitate pictori, fotografi, meşteri populari, arhitecţi, designeri, etnologi, profesori şi cadre universitare, personalităţi a căror întreagă viaţă este dedicată culorilor şi autenticului românesc.
Potrivit Policolor, proiectul "Culorile României" continuă programul de acţiuni de responsabilitate socială pe care compania îl derulează de anul trecut, momentul aniversării a 50 de ani de experienţă în producţia de lacuri şi vopsele.