Cifra de afaceri a Policolor din acest an se va axa pe două scenarii, potrivit reprezentanţilor companiei. "În scenariul pesimist de stagnare a pieţei mizăm pe o creştere între 3 şi 5%", a declarat, ieri, într-o conferinţă, Florin Stoleriu, directorul comercial al Diviziei Arhitectural din Policolor. În scenariul optimist de evoluţie pozitivă a pieţei, Policolor estimează că-şi va majora afacerile cu un procent dublu faţă de cel de creştere a pieţei, a mai spus domnia sa.
Policolor aniversează 15 ani de la lansarea vopselei Spor pe piaţa autohtonă. Conducerea Policolor afirmă că 35% din afacerile companiei se datorează vânzării produselor Spor, marcă lansată în anul 1999 la nivel local. Astfel, în cei 15 ani de prezenţă pe piaţa locală, 3,2 milioane de camere de locuit au fost vopsite cu lavabila de interior Spor, echivalentul unei suprafeţe de 330 de milioane mp. Florin Stoleriu a mai declarat că alte 4,5 milioane de uşi au fost vopsite cu email din aceeaşi marcă, în timp ce o jumătate de milion de seturi de mobilier de grădină a fost lăcuit cu produsul realizat de Policolor.
Comerţul tradiţional are o pondere de 45% în totalul pieţei de bricolaj din România, în timp ce comerţul modern, în magazine specializate este de 25%, conform prognozelor Policolor. Domnul Stoleriu a explicat că societatea s-a concentrat pe vânzările din România, nu pe exporturi, pentru că îşi doreşte ca business-ul din ţara noastră să fie stabil.
Policolor are peste 20 de distribuitori în România, iar produsele sale sunt prezente în 3.000 de magazine de retail tradiţional şi în marile reţele de bricolaj. De asemenea, compania deţine 7 magazine proprii.
La începutul anului, conducerea Policolor a estimat că afacerile grupului s-au cifrat la 55-60 milioane de euro în 2013. Policolor a redeschis fabrica de răşini din Bulgaria, în urma unei investiţii de 3,6 milioane de euro. Grupul a achiziţionat în 1998 pachetul majoritar de acţiuni al Orgachim JSC, cel mai mare producător de lacuri şi vopsele din Bulgaria.