Porturile de la Marea Neagră rămân cea mai bună opţiune pentru exporturile de cereale ucrainene

F.D.
Internaţional #Adevărul - prima victimă / 26 mai 2022

Porturile de la Marea Neagră rămân cea mai bună opţiune pentru exporturile de cereale ucrainene

Ucraina încearcă cu disperare să îşi exporte stocurile mari de cereale pe cale rutieră, feroviară şi fluvială pentru a evita o criză alimentară mondială dar nu are nicio şansă să îşi atingă obiectivele dacă Rusia nu ridică blocada asupra porturilor ucrainene de la Marea Neagră, a declarat astăzi un oficial guvernamental de la Kiev, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Înainte de invazia rusească, ţara vecină avea capacitatea de a exporta până la şase milioane de tone de grâu, orz şi porumb în fiecare lună însă acum exporturile au scăzut până la 300.000 de tone în luna martie şi 1,1 milioane de tone în aprilie.

Guvernul de la Kiev vrea să ajungă la două milioane de tone pe lună, însă se loveşte de numeroase obstacole logistice, de la lipsa de vagoane de cale ferată, combustibili şi camioane până la faptul că ecartamentul căilor ferate ucrainene este diferit de cel din ţările vecine, iar rezolvarea acestor obstacole ar putea dura câţiva ani şi investiţii de miliarde de dolari.

În acest moment, Ucraina are un surplus de cel puţin 20 milioane de tone de cereale în silozuri şi firma de consultanţă APK-Inform estimează că alte 40 de milioane de tone ar putea fi disponibile la export odată cu viitoarea recoltă din vară.

"Porturile sunt necesare. Dar chiar şi aşa, cu siguranţă că ne vom îmbunătăţi logistica feroviară. Între timp, porturile fluviale vor putea face o treabă bună. Dar vor fi suficiente pentru a ajunge la o ţintă de şase, şapte milioane de tone pe lună? În niciun caz", a apreciat Roman Rusakov, un oficial de rang înalt din Ministerul ucrainean al Agriculturii. "Prima sarcină este să ajungem la două milioane de tone", a spus Rusakov.

Naţiunile Unite încearcă să intermedieze un acord pentru ca Ucraina să poată să îşi exporte cerealele din porturile sale de la Marea Neagră, cum este Odesa. În schimb, Rusia vrea ca în cadrul acestui acord să îi fie ridicate sancţiunile şi de asemenea a acuzat Ucraina că a amplasat mine în apele sale teritoriale.

În lipsa accesului la mare, Ucraina este concentrată pe rutele alternative pentru a atinge obiectivul de a livra două milioane de tone de cereale pe lună.

Ministerul Agriculturii de la Kiev speră să poată trimite 700.000-750.000 de tone de cereale pe lună prin cele două mici porturi de la Dunăre spre România, de unde ar urma să fie livrate mai departe spre Africa de Nord şi Asia. Restul până la două milioane de tone ar urma să fie exportate pe cale rutieră şi feroviară spre Europa.

Însă până acum lucrurile s-au mişcat încet. În primele 22 de zile ale lunii mai, doar 28.000 de tone de cereale ucrainene au fost exportate pe cale rutieră.

Când vine vorba de transportul pe calea ferată, aceasta este o opţiune mai promiţătoare dar rămâne complicată şi costisitoare. Trenurile ucrainene trebuie să oprească la graniţă pentru că ecartamentul căilor ferate din perioada sovietică este cu 9 centimetri mai mare decât ecartamentul căilor ferate europene. Apoi cerealele sunt reîncărcate în vagoane din trenuri diferite sau vagoanele sunt ridicate şi se schimbă boghiurile, toate acestea necesitând timp şi limitează cantităţile de cereale care pot fi exportate.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Am vazut un reportaj care afirma ca in portul Constanta ajunge o cale ferata din Ucraina cu ecartament rusesc, deci trenurile pot ajunge direct in Constanta fara nici un fel de modoficari. Am inteles ca totusi respectiva cale ferata trebuie reconditionata. Deci ce se asteapta ?

    Problema noastră e că Ucraina utilizează porturile românești și infrastructura feroviară dar nu plătește nimic pentru asta.

    Bun, înțeleg situația delicată în care se află, dar e inadminibil ca cetățenii români să-i subvenționeze și să plătească pentru transportul mărfii ucrainiene. Dacă Italia, Israel, China, care-s state mult mai bogate decât România nu-i scutesc de taxele portuare nu înțeleg de ce un stat rupt în fund ca România se comportă ca și cum banii cresc pe garduri???

    De fapt înțeleg. România e stat ocupat în care TOTUL se mișcă doar pentru cetățenii și firmele străine în timp ce NIMIC nu pentru români. 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb