Poşta Română lansează un nou produs, mandatul poştal de încasare facturi, prin care clienţii săi vor putea să-şi plătească toate facturile de utilităţi, informează un comunicat al companiei.
Serviciul este contracost, având un tarif unic de 2,5 lei (scutit de TVA), indiferent de valoarea facturii.
Potrivit sursei citate, prin serviciul mandat încasare facturi, clienţii Poştei Române vor putea plăti facturile la utilităţi către principalii furnizori de căldură, electricitate, telefonie şi internet, în oficiile din toată ţara.
Produsul constă într-o aplicaţie care scanează codul de bare al facturilor.
Poşta Româna precizează că, în cazul în care clientul nu are factura, oficiantul introduce manual datele clientului în aplicaţie: nume, prenume şi cod client. Banii ajung în contul furnizorului de utilităţi în Z+5 zile, unde Z este data depunerii banilor la oficiul poştal.
"Lansarea acestui produs se încadrează în strategia operatorului naţional de servicii poştale de diversificare a portofoliului, având ca obiectiv creşterea veniturilor Poştei Române. Tariful aferent mandatului poştal încasare facturi face din acest produs unul extrem de competitiv", a declarat Irina Purcaru, directorul Direcţiei Operaţiuni şi Relaţii Comerciale.
Poşta Română este o companie naţională care se autofinanţează. Acţionarul majoritar al Poştei Române este statul român, prin Ministerul pentru Societatea Informaţională (75%), iar Fondul Proprietatea (FP) deţine un pachet de 25% din acţiunile companiei. Poşta Română a contribuit la bugetul statului, în 2014 şi 2015, cu peste 160 de milioane de euro, constând în TVA aferentă contractelor comerciale şi contribuţii la bugetele de asigurări sociale.
Poşta Română a înregistrat, în 2015, un profit operaţional (EBITDA) de 6,8 milioane de lei (1,5 milioane de euro). Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, însemnând peste 80% din totalul subunităţilor poştale care operează, în prezent, în ţara noastră.