Kaspersky Lab a realizat un studiu în rândul instituţiilor financiare, pentru a afla politicile cu privire la protecţia împotriva fraudelor online. Potrivit cercetării, aproximativ jumătate dintre bănci şi sistemele de plata preferă să gestioneze incidentele cibernetice atunci când au loc, decât să investească în instrumente care să le prevină, informează un comunicat de presă al Kasperky.
Pe durata cercetării, 48% dintre instituţiile financiare au susţinut că îşi iau măsuri pentru a-şi proteja clienţii împotriva fraudelor online, urmărind atenuarea consecinţelor negative în detrimentul prevenirii în totalitate a incidentelor. Mai mult, 29% dintre companii consideră că este mult mai ieftin şi eficient să rezolvi cazurile de fraudă atunci când apar, decât să încerci să le previi.
Conform răspunsurilor oferite de către reprezentanţii băncilor şi operatorii serviciilor de plata, de fiecare dată când are loc un incident de fraudă cibernetică ce implică contul unui client, doar 41% dintre organizaţii iau măsurile necesare pentru a preveni reapariţia unui astfel de incident pe viitor. 36% dintre companii realizează o analiză a vulnerabilităţii folosite pe parcursul atacului şi 38% oferă daune compensatorii. Cea mai populară politică printre companii este investigarea identităţii autorului din spatele atacului: două treimi (66%) dintre instituţiile financiare procedează astfel.
"A te baza în totalitate pe atenuarea consecinţelor negative a fraudelor este similar cu încercarea de a trata simptomele unei boli în detrimentul tratării cauzei. Simptomele vor reveni şi boală va progresa", avertizează Ross Hogan, global head - fraud prevention division, Kaspersky Lab.
"De aceea, Kaspersky Lab recomandă să nu uitaţi cât de importantă este prevenţia. Multe dintre băncile importante au înţeles acest lucru şi au implementat «prevenţia cauzelor-sursă a fraudelor» (root cause fraud prevention), însă un număr alarmant de mare încă se bazează pe «detectarea reactivă a fraudelor» (reactive fraud detection). În fiecare an, infractorii cibernetici inventează metode de atac din ce în ce mai sofisticate şi, dacă băncile nu au măsuri de prevenţie implementate, acest fapt duce la creşterea numărului de infracţiuni cibernetice şi, implicit, la creşterea pierderilor," explică Ross Hogan.
Experţii Kaspersky Lab recomandă băncilor şi serviciilor de plata adoptarea metodelor inteligente de prevenire a fraudelor online, pentru a-şi proteja clienţii. O astfel de metodă este platforma Kaspersky Fraud Prevention care cuprinde instrumente de control împotriva ameninţărilor, instalate pe dispozitivele clienţilor, precum şi componentă de server localizată în infrastructură de informaţii a băncii. Cu ajutorul codului special integrat în pagina web a băncii, această componentă poate detecta de la distanţă dacă dispozitivul unui client este infectat.
În studiul realizat de Kaspersky Lab şi B2B Internaţional au fost implicaţi peste 5.000 de reprezentanţi ai companiilor, inclusiv 131 bănci şi servicii de plată, din 26 de ţări.