EY România informează că adoptarea noului Cod fiscal aduce provocări suplimentare pentru industria farmaceutică din România, iar prin Ordinul 194/2015 producătorii de medicamente vor fi obligaţi să raporteze sponsorizările către Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale (ANMDM), arată un comunicat transmis astăzi redacţiei.
O nouă dilemă a industriei farmaceutice este generată de prevederile Ordinului 194/2015 (Normele pentru evaluarea şi avizarea publicităţii la medicamentele de uz uman) şi modalitatea prin care acestea pot fi intercorelate cu prevederile fiscale.
Miruna Enache, Partener în cadrul departamentului de Asistenţă fiscală al EY România, a declarat: "Observăm în plus şi efectul intensificării controalelor fiscale la nivelul contribuabililor. Industria farmaceutică se confruntă din plin cu aceste provocări datorită complexităţii reglementărilor legislative care o definesc".
Clawback-ul rămâne în continuare cel mai dezbătut subiect din industria farmaceutică. Introducerea contractelor cost-volum pentru medicamentele inovative poate avea implicaţii fiscale pentru deţinătorul nerezident de autorizaţie de punere pe piaţă, prin prisma activităţilor desfăşurate de reprezentantul legal.
Proiectul noului Cod fiscal include şi modificări care se referă la criteriile prin care se va distinge între o activitate dependentă şi una independentă.
"În ultima perioadă, o serie de controale fiscale au vizat şi contribuabilii din industria farmaceutică, iar subiectul privind diversele forme de colaborare a reprezentant un punct nevralgic în cazul unora. Astfel, numeroase companii sunt interesate de prevederile proiectului de lege privind anularea unor obligaţii fiscale, aflat în curs de dezbatere în Camera Deputaţilor", a explicat Inga Ţîgai, Manager în cadrul departamentului de Impozit pe venit şi contribuţii sociale.
Toate aceste aspecte au fost discutate împreună cu 50 de directori, manageri şi specialişti din cadrul marilor companii din industria farmaceutică în cadrul seminarului dedicat industriei farmaceutice organizat de EY România în data de 4 iunie 2015. Consultanţii EY şi reprezentanţii industriei au participat la dezbateri, pentru a identifica paşii de urmat pentru respectarea legislaţiei în vigoare şi altor aspecte fiscale importante în contextul tendinţelor de modificare a prevederilor fiscale.
EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 190.000 de angajaţi în peste 700 de birouri din 150 de ţări şi venituri de aproximativ 27,4 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2014.