Producătorii de automobile Tesla (TSLA.O) şi Volvo Car, deţinută de Geely (VOLCARb.ST), au declarat că suspendă o parte producţie în Europa din cauza deficitului de componente, primul semn clar că atacurile asupra transporturile maritime din Marea Roşie lovesc producătorii din regiune, potrivit reuters.
Statele Unite şi Marea Britanie au lansat joi o serie de lovituri asupra Yemenului, care vizează miliţia Houthi susţinută de Iran, ale cărei atacuri asupra transporturilor internaţionale au perturbat una dintre cele mai importante rute maritime ale lumii, conform sursei citate.
Tarifele de expediere a containerelor au crescut şi mai mult în această săptămână, deoarece au crescut îngrijorările că navele care transportă totul, de la haine la telefoane şi baterii auto vor trebui să evite Canalul Suez, cea mai rapidă rută dintre Asia şi Europa, pentru mai mult decât se aştepta, relatează sursa indicată.
Cea mai mare tulburare a lanţului de aprovizionare de la pandemia de COVID-19 riscă să deraieze redresarea economică globală, în timp ce preţurile mai mari ale transportului de mărfuri şi petrolului ar putea reaprinde inflaţia, transmite sursa. Canalul reprezintă aproximativ 12% din traficul global de containere, conform reuters.
Joi, Tesla a declarat pentru Reuters că va suspenda cea mai mare parte a producţiei de maşini la fabrica sa de lângă Berlin în perioada 29 ianuarie - 11 februarie, invocând o lipsă de componente după ce multe nave au fost redirecţionate în jurul vârfului sudic al Africii, informează sursa.
"Conflictele armate din Marea Roşie şi schimbările asociate ale rutelor de transport între Europa şi Asia prin Capul Bunei Speranţe au un impact asupra producţiei din Gruenheide", se arată într-un comunicat al Tesla, potrivit sursei citate.
Volvo Car, care este în mare parte deţinută de compania chineză Geely (0175.HK), a declarat că va opri producţia la fabrica sa din Ghent, Belgia, pentru trei zile săptămâna viitoare din cauza întârzierii livrării cutiilor de viteze, relatează sursa menţionată.
Unii operatori de nave cisternă au încetat traversarea Mării Roşii în urma atacurilor aeriene ale SUA şi Regatului Unit asupra rebelilor Houthi din Yemen, pe măsură ce conflictul regional derivat din războiul din Gaza al Israelului se extinde, conform sursei.
Adăugându-se la problemele logistice care îngreunează comerţul, nivelurile scăzute ale apei cauzate de secetă au redus traversările Canalului Panama, o altă rută importantă de comerţ maritim, transmite reuters.