Sphera Franchise Group (Sphera) a înregistrat în primul semestru al acestui an vânzări consolidate în valoare de 350,1 milioane lei, în creştere cu 21,6% faţă de rezultatele pro-forma din aceeaşi perioadă din 2017, conform unui comunicat al companiei.
Cea mai mare contribuţie la această performanţă a avut-o USFN România (operator al brandului KFC în România), care a înregistrat o creştere a vânzărilor totale de 19,8%, în timp ce ARS (operator al brandului Pizza Hut în România) a raportat vânzări în creştere cu 9,1%.
"Pentru Sphera, prima jumătate de an reprezintă dovada că eforturile susţinute aduc rezultate pe măsură. În această perioadă am navigat, încă o dată, pe teritorii noi, prin deschiderea celui de-al treilea restaurant Taco Bell în Bucureşti şi extinderea în continuare a reţelei noastre de restaurante, atât în România, cât şi în Italia", a spus Mark Hilton, CEO, Sphera Franchise Group.
Profitul EBITDA (profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare) al Sphera a ajuns la 32,3 milioane lei, reprezentând o reducere de 15,9% faţă de anul trecut. Principalele motive ale profitabilităţii în scădere au fost accelerarea semnificativă a ritmului de deschidere a restaurantelor, incluzând cele două noi segmente de afaceri (restaurante KFC în Italia şi Taco Bell în România), împreună cu o încetinire generală a condiţiilor pieţei de retail în al doilea trimestru al anului.
Pentru a doua jumătate a anului, Sphera rămâne încrezătoare în capacitatea sa de a-şi atinge obiectivul de creştere a vânzărilor cu 25% şi estimează că îşi va depăşi angajamentele de extindere a reţelei de unităţi pentru anul 2018.